ارائه پیشنهادات صنایع مختلف به سازمان حمایت ازمصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌ها در پی افزایش هزینه‌های تولید آغاز شد. به گزارش خبرنگار ما، با گذشت یک ماه از ابتدای سال 90 کم کم پیشنهادات صنایع مختلف به سازمان حمایت برای هماهنگی با این سازمان برای افزایش قیمت‌ها در حال آغاز شدن است. زیرا طبق توافقی که واحدهای صنعتی با مسوولان دولتی داشتند قرار بود تا پایان سال 89 و 3 ماهه ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تغییری در قیمت محصولات خود ندهند تا در این مرحله با بررسی اثرات افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تاثیر‌گذاری آن تصمیم لازم اتخاذ شود. سازمان حمایت نیز در این رابطه هرگونه تغییر قیمتی را منوط به هماهنگی با این سازمان اعلام کرده بود. افزایش قیمت برخی محصولات لبنی و هشدار مسوولان به صاحبان این صنایع برای برگرداندن قیمت‌ها به نرخ‌های سابق باعث شده است تا واحدهای صنعتی خواسته‌های خود را از مجاری رسمی پیگیری کنند.
کد خبر: ۳۹۸۴۳۴

در حال حاضر افزایش قیمت جهانی برخی مواد اولیه، قیمت خرید گندم و مانند آن نیز باعث شد ه تا برخی صنایع پیشنهادات خود را برای افزایش قیمت محصولات مطرح کنند.

به گزارش فارس، دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماکارونی در همین زمینه از افزایش قیمت ماکارونی با گندم هر کیلوگرم 360تومان که به تصویب کارگروه تحول اقتصادی رسیده است، پس از هماهنگی با سازمان حمایت خبر می‌دهد.

مرتضی هاشمی گفت: افزایش قیمت گندم قطعا قیمت ماکارونی را افزایش می‌دهد و در هفته جاری هماهنگی لازم با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان صورت‌ می‌گیرد.

پیشنهاد افزایش پلکانی قیمت روغن

همچنین دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با اشاره به افزایش 35 درصدی قیمت جهانی روغن خام طی 6 ماه اخیر، از ارائه پیشنهاد افزایش پلکانی قیمت روغن نباتی به کارگروه تنظیم بازار و تصمیم‌گیری در این مورد طی هفته جاری خبر داد.خلیلی افزود: با افزایش قیمت جهانی روغن خام، تولیدکنندگان روغن نباتی متحمل ضررهای زیادی شده‌اند و در صورت ادامه روند فعلی، عرضه محصولات با قیمت‌های قبلی امکان‌پذیرنیست.

وی ادامه داد: اسناد و مدارک مربوط به افزایش قیمت جهانی روغن خام را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ارائه داده‌ایم و منتظریم تا طی هفته جاری، میزان افزایش قیمت روغن نباتی توسط کارگروه تنظیم بازار مشخص شود.

پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما

در همین حال دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم از پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما به وزارت راه و ترابری خبر داد.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در جلسه روز دوشنبه (فردا) که در دفتر نماینده تام‌الاختیار وزارت راه و ترابری در امر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برگزار می‌شود، پیشنهاد انجمن مبنی بر افزایش نرخ بلیت هواپیما مورد بحث‌وبررسی قرار می‌گیرد.

حمید غوابش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به بروز مشکلاتی که برخی از شرکت‌های هواپیمایی در تامین سوخت مورد نیاز در چند روز گذشته با آن مواجه بوده‌اند، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت هر لیتر سوخت هواپیما را 400 تومان محاسبه و خط اعتباری ایرلاین‌ها را منوط به پرداخت این قیمت کرده بود که این امر باعث شد برخی از پروازها با تاخیر مواجه شوند.

غوابش با بیان این‌که در جلسه روز دوشنبه پیشنهاد انجمن مبنی بر تعدیل نرخ بلیت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی از بابت افزایش بهای سوخت، انجمن این طرح را ارائه کرده است که امیدواریم مشکلات ایرلاین‌ها را برطرف کند.

وی با اشاره به این‌که افزایش قیمت سوخت هزینه عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی را حدود 30 تا 40 درصد افزایش داده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که منابع مالی برای جبران این هزینه‌ها در نظر گرفته نشده و لازم است در نرخ خدماتی هم که شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌کنند، متناسب با این هزینه‌ها تجدیدنظر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها