دبیرکل بانک مرکزی از مبادله چک پول های 100 هزار تومانی با سیستم پشت نویسی هنگام خرید و فروش در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۴

سید محمود احمدی روز جمعه در گفتگو با ایرنا با بیان آنکه‌ 16 میلیون قطعه چک پول 100 هزار تومانی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون از بازار جمع آوری شده است، گفت: این تعداد چک پول در بانک ها پشت نویسی و به بانک مرکزی ارسال شده است.

وی بابیان اینکه بانک مرکزی پس از دریافت چک پول های 100 هزار تومانی بلافاصله چک پول های 50 هزار تومانی را در بازار جایگزین کرده است، تعداد ‌ایران چک های 100 هزار تومانی موجود در بازار را حدود 80 میلیون قطعه اعلام کرد.

به گفته احمدی جمع آوری ایران چک های 100 هزار تومانی از چرخه پولی کشور در راستای مبارزه با پولشویی از پنجم بهمن ماه سال گذشته ازسوی سیستم بانکی لازم الاجرا شده بود.

دبیرکل بانک مرکزی درخصوص ورودچک پول های 200 هزار تومانی به بازار نیزگفت: بانک مرکزی هم اکنون برنامه های برای انتشار این ایران چک ها ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای ضرب سکه های یک هزار تومانی ‌گفت: بانک مرکزی برنامه ای برای ضرب سکه یک هزار تومانی ندارد و در زمان حاضر قرار نیست سکه ای بالاتر از 500 تومان وارد بازار شود.

به گفته احمدی، همچنین اسکناس های 500 تومانی از بازارجمع آوری نمی شود زیرا در تمام دنیا هم سکه و هم اسکناس توامان منتشر می شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها