صندوق بین المللی پول :

اقتصاد جهان همچنان بحرانی است

مدیر کل صندوق بین المللی پول، هشدار داد با اینکه رشد اقتصادی جهان از سر گرفته شده و نتایج دلگرم کننده ای نیز حاصل شده است، وضعیت اقتصادی جهان همچنان بحرانی است.
کد خبر: ۳۹۵۶۰۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، استراس کان با اشاره به مشکلات مالی کشورها، بیکاری و ناامنی غذایی در بسیاری از کشورهای جهان، تاکید کرد بر خلاف آنچه برخی تصور می‌کنند، جامعه بین‌المللی هنوز بحران را کاملا پشت سر نگذاشته است.

رابرت زولیک، رئیس بانک جهانی نیز که روز گذشته در حاشیه نشستهای بهاری بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن سخن می‌گفت هشدار داد بهای کالاهای مصرفی در جهان افزایش یافته و قیمت محصولات غذایی پایه در بازارهای بین‌المللی به سطح خطرناکی رسیده است.

به اعتقاد مدیر کل صندوق بین‌المللی پول، برای رهایی کامل از بحران اقتصادی و پیامدهای ان، از سر گیری رشد اقتصاد جهانی کافی نیست چرا که رشد اقتصادی در کشورهای مختلف متفاوت و نامتعادل است.

بر اساس تازه ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره دورنمای اقتصادی جهان که روز دوشنبه منتشر شد اقتصاد جهان یک رشد دوگانه را تجربه می‌کند: رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته نسبتا ارام است اما این روند در کشورهای نوظهور اقتصادی و کشورهای در حال توسعه سریع است.

مدیر کل صندوق بین‌المللی پول اوضاع مالی جهان را پس از بحران اقتصادی رو به بهبود ارزیابی اما اذعان کرد مشکلات موجود در بخش نفت و افزایش قیمتها به خطرات تازه‌ای در مسیر احیای اقتصادی جهان تبدیل شده‌اند. بنا به اعلام صندوق بین‌المللی پول قیمت بالای مواد اولیه مشکلات جدیدی به وجود می‌اورد در حالی که تدابیر کشورهای بحران زده برای اصلاح بودجه، تقویت نظام مالی و افزایش تقاضای هنوز نتیجه نداده است.

مدیر کل صندوق بین‌المللی پول افزود با این‌که اوضاع مالی در جهان بهبود یافته است، جامعه جهانی با خطرها و تهدیدهای جدیدی روبرو شده است. استراس کان که نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را به طور رسمی در واشنگتن افتتاح کرده است، در رابطه با کشورهای پیشرفته، اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشورها همچنان بالا و مشکلات مالی وخیم است.

مدیر کل صندوق بین‌المللی پول خاطر نشان کرد کشورهای جهان برای برطرف کردن مشکلات موجود باید همکاریهای خود را تقویت کنند و دست به یک اقدام فوری بزنند. وی افزود برای مشکلات جهانی نمی‌توان راه حلهای منطقه‌ای پیدا کرد، حل این مشکلات مستلزم مشارکت بین‌المللی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها