معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: با توجه به آخرین آمار اعلام‌شده از سوی اداره کل تعاون استان، بیش از 45 تعاونی در حوزه‌ی صنایع دستی ثبت شده و با توجه به شواهد موجود، کمتر از 20 تعاونی فعال است.
کد خبر: ۳۹۵۰۱۴

به گزارش ایسنا، فرهاد حامدی بیان کرد: معاونت صنایع دستی استان کردستان با اجرای طرح سامان‌دهی تعاونی‌های ثبت‌شده در حوزه‌ صنایع دستی و تدوین زمان‌بندی بازدیدهای دوره‌یی از محل فعالیت تعاونی‌ها، از ابتدای اردیبهشت‌ماه با همراهی نمایندگانی از اداره کل تعاون و کارشناسان معاونت صنایع دستی بازدید می‌کند.

او ادامه داد: در این طرح، ضمن شناسایی تعاونی‌های فعال، تعاونی‌های برتر، بویژه در حوزه‌های تولید و صادرات انتخاب می‌شوند و در روز جهانی صنایع دستی از آن‌ها تقدیر می‌شود. همچنین پس از اعلام حداکثر سه تذکر به تعاونی‌های راکد و غیرفعال در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت (حداکثر تا پایان سه‌ماه نخست امسال) مبنی بر فعال کردن تعاونی‌های خود، اگر محرز شود که تعاونی‌های یادشده صلاحیت و فعالیت لازم را درباره‌ی امور مربوط قیدشده در اساسنامه‌های خود ندارند، برای لغو امتیازات و مجوزهای مربوط اقدام می‌شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های برنامه‌ی معاونت صنایع دستی استان کردستان احیا و فعال کردن اتحادیه‌ تعاونی صنایع دستی و تلاش در راستای ترغیب و تشویق دانشجویان مرتبط با رشته‌های صنایع دستی به ایجاد تعاونی‌های مربوط به طراحی نوین و الگوسازی و بسته‌بندی صنایع دستی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها