در مسابقه نوروزی 162، بیش از 3 میلیون نظر از مردم درباره برنامه‌های نوروزی تلویزیون و رادیو دریافت شد. این مسابقه به همت اداره ‌کل روابط عمومی رسانه ملی و با مشارکت مخاطبان صداوسیما و همکاری شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۴۶۳۵

در این مسابقه که ویژه برنامه‌های نوروزی بود، در قالب طرحی جدید امکان دریافت نظرات مخاطبان شبکه‌های سیما و صدا درباره برنامه‌ها در زمان تماشا یا گوش دادن به برنامه‌ها فراهم شد. با اجرای این طرح جدید بیش از 3میلیون نظر از مخاطبان رسانه ملی در زمان تماشا یا گوش دادن به برنامه‌های تلویزیون و رادیو درباره این برنامه‌ها دریافت شد و به این ترتیب مردم درباره برنامه‌ها قضاوت و اعلام کردند که برنامه‌ها در چه سطحی رضایت آنان را جلب کرده است.

براساس اعلام اداره‌ کل روابط عمومی صدا و سیما، با توجه به حجم بالای پیامک‌های دریافتی و تنوع برنامه‌ها و شبکه‌ها، جمع‌بندی این نظرات همچنان ادامه دارد و به زودی در نشستی از مخاطبان فعال و برگزیدگان مسابقه نوروزی 162 و دست‌اندرکاران برنامه‌های برتر براساس داوری مردمی در مسابقه نوروزی 162 تقدیر خواهد شد./ ایسنا

«خنده بازار» شبیه ساعت خوش بود

تهیه‌کننده مجموعه «خنده بازار» که در تعطیلات نوروز پخش و در آن با سازندگان برخی از برنامه‌های تلویزیون شوخی می‌شد، گفت: اگر دست ما در انتخاب سوژه‌ها بازتر باشد، قطعا چنین برنامه‌هایی تاثیر‌گذارتر خواهند بود.

فرید شب‌خیز تصریح کرد: حتی می‌توان با ساخت برنامه‌های طنز وارد معضلات اجتماعی شد و بسیاری از مسائل را که نمی‌توان به ‌صورت جدی به آنها پرداخت، در قالب طنز بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: «خنده بازار» به نوعی شبیه برنامه‌های سال‌های دور نظیر «ساعت خوش» و... است؛ حدود 10 سالی بود که چنین برنامه‌ای ساخته نشده بود.

شب‌خیز اظهار کرد: هنگامی که می‌خواستیم این برنامه را بسازیم، بعضی‌ها حاضر به همکاری نمی‌شدند و علت را هم آیتمی‌بودن کار عنوان می‌کردند، اما با این وجود «خنده بازار» تقریبا توانسته بیننده‌های خود را داشته باشد.

وی با بیان این‌که در برنامه «خنده بازار» بیشتر برنامه‌های شبکه 3 به طنز ‌کشیده شد، درباره هماهنگی با سازندگان این برنامه‌ها، گفت: برای ساختن آیتم‌هایی چون «هفت» و «نود» نیاز به هماهنگی با سازندگان این برنامه‌ها نداشتیم، چون وقتی مدیر شبکه خود اجازه ساخت برنامه را صادر می‌کند، نیازی به هماهنگی و اجازه‌ گرفتن از اصل سازندگان برنامه‌ها نیست./ ایسنا

قالب جدید برنامه «سیمای خانواده»

برنامه «سیمای خانواده» از امروز در قالبی جدید از شبکه یک پخش می‌شود. سری جدید برنامه سیمای خانواده به تهیه کنندگی سیده فتانه سجادی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 12 روی آنتن می‌رود. بنابراین گزارش، سری جدید در دکوری متفاوت و از دو بخش زنده و تولیدی تشکیل شده است. بخش تولیدی این برنامه، نمایشی روزانه را از زندگی یک خانواده 4 نفره شامل پدر، مادر، دختر، پسر و روابط خانوادگی و اتفاقاتی که هر خانواده ایرانی با آن مواجه می‌شود به تصویر می‌کشد. برنامه سیمای خانواده سال‌هاست که از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و مجریان گوناگونی نظیر هرمز شجاعی‌مهر و شعله قهرمانی اجرای این برنامه را
برعهده داشته‌اند./
فارس

ضبط رادیویی «جمعه ایرانی» از 5 اردیبهشت

منوچهر آذری از آغاز ضبط برنامه رادیویی پرشنونده«جمعه ایرانی» در 5 اردیبهشت خبر داد.

این هنرمند رادیو و بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: 14 برنامه رادیویی برای ایام نوروز با عنوان «بهار ایرانی» قبل از عید ضبط شد و درایام نوروز 90 از رادیو پخش شد. سریال‌های آشپزباشی و ملکوت از آخرین کارهای تصویری آذری در مقام بازیگری است./ فارس

موسیقی ارجمند برای «چهار چرخ»

پیروز ارجمند برای مجموعه چهار چرخ به کارگردانی جواد مزدآبادی موسیقی متن می‌سازد.

جواد مزدآبادی گفت: تصویربرداری اواسط این هفته تمام شد، تدوین را مهدی مختاری انجام می‌دهد که رو به پایان است و پیروز ارجمند برای این مجموعه موسیقی می‌سازد، هر چند هنوز زمان پخش چهار چرخ مشخص نشده است.

پیروز ارجمند برای فیلم‌های سینمایی «سفر به چزابه»، «پسر مریم»، «خواب سفید»، «سفر سرخ»، «سفره ایرانی» و... موسیقی ساخته است. فیلمنامه چهار چرخ را محمدرضا فاضلی در 15 قسمت 35 دقیقه‌ای نوشته و داستان مردی به نام ذبیح است که سال‌ها آرزوی خرید ماشین دارد. اما هنگامی که پول خرید ماشین مورد نظر مهیا می‌شود، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

حمید لولایی، مریم امیرجلالی، بهنوش بختیاری، خشایار راد، محسن قاضی‌مرادی، شهرام قائدی، مجید یاسر، مصطفی طاری، اصغر سمسارزاده و... بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند./ مهر

«مرزهای شیشه‌ای» در شبکه آموزش

مستند ترکیبی «مرزهای شیشه‌ای» از امروز با موضوع بررسی تهاجم فرهنگی روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. مرزهای شیشه‌ای مستندی درباره کشورهای غربی است که در تلاشند با تهاجم فرهنگی به کشورهای اسلامی به جوانان این مرزو بوم لطمه بزنند. در این مستند، گزارشی کارشناسان درخصوص جنگ نرم توضیحاتی می‌دهند و تصاویر مستند و فیلم‌های سیاسی به نمایش گذاشته می‌شود.

مصاحبه با افرادی که در فضاهای مجازی دچار آسیب این تهاجم‌های فرهنگی شده‌اند و به دام سایت‌های ضدفرهنگی افتاده‌اند، از بخش‌های دیگر این برنامه است.

«مرزهای شیشه‌ای» در 26 قسمت 14 دقیقه‌ای هر روز از ساعت30/23 از شبکه آموزش پخش می‌شود. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها