نخست‌وزیر انگلیس در سفر به پاکستان، وعده کمک 650 میلیون پوندی به مقامات این کشور داد که این امر باعث بروز خشم نمایندگان پارلمان انگلیس شده است. همچنین نمایندگان انگلیسی هشدار دادند در صورتی که آژانس اطلاعاتی پاکستان (ISI) تکنولوژی نظامی و آموزشی ناشی از همکاری لندن ـ اسلام‌آباد را در اختیار طالبان قرار دهند، جان نظامیان انگلیسی به خطر خواهد افتاد. در عین حال نمایندگان حزب محافظه‌کار نیز از این خشمگین هستند که پاکستان یک میلیارد پوند برای خرید 6 زیردریایی هزینه کرده است؛ اما انگلیس از برنامه ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه‌ها رنج‌می‌برد.
کد خبر: ۳۹۴۱۱۲

در مقابل این انتقادها، کامرون از کمک 650 میلیون پوندی به پاکستان دفاع کرده و گفته است، این اقدام باعث می‌شود 4 میلیون کودک از حق آموزش برخوردار شوند.

از سوی دیگر فیلیپ دیویس، نماینده محافظه‌کار مجلس عوام که از مخالفان کمک به پاکستان است، گفت: اگر پاکستان می‌تواند از عهده خرید زیردریایی برآید، پس می‌تواند هزینه آموزش را نیز بپردازد.

البته علاوه بر این مسائل، سفر کامرون به پاکستان، حواشی دیگری نیز به همراه داشت. وی در بخشی از این سفر در جمع دانشگاهیان پاکستانی در پاسخ به این سوال که انگلیس چگونه می‌تواند به پایان یافتن مساله کشمیر کمک کند، اعتراف کرد: انگلیس مسوول دهه‌ها تنش و چندین جنگ در مناطق مورد اختلاف و همچنین دیگر درگیری‌های جهانی است.

وی همچنین در جمع دانشجویان با قاطعیت از عملکرد دولت اسلام‌آباد انتقاد و اظهار کرد که عدم توانایی کافی دولت این کشور باعث هدر رفتن منابع مالی، جمع‌آوری کم مالیات و فساد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها