آغاز هفته بیست و نهم لیگ برتر

تلاش قعرنشنیان برای فرار از سقوط

هفته بیست ونهم درحالی امروز درغیاب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود که تقابل تیم‌های قعرنشین با یکدیگر و حضور مربیان ‌‎جدید در این تیم‌ها جذابیت‌های دیدارهای این هفته را افزایش داده است.
کد خبر: ۳۹۳۷۹۵

به گزارش مهر، هفته بیست و نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور عصر امروز با برگزاری 6 دیدار آغاز می‌شود که این مسابقات را می‌توان به نبردی برای بقا در لیگ برتر تعبیر کرد.

در این دیدارها هشت تیم انتهای جدول رده بندی لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند و نتایجی که از تقابل های قعرنشینان بدست می آید، می‌تواند تغییرات بسیاری را درپائین جدول لیگ ایجاد کند.

استیل آذین - شاهین بوشهر

درمهمترین دیدار هفته تیمهای استیل آذین و شاهین بوشهر در ورزشگاه تختی به میدان میروند، تیم برنده این دیدار تا حدودی به بقا در لیگ برتر امیدوار میشود و درصورت تساوی دو تیم، سایر تیمهای قعرنشین خوشحال خواهند شد.

استیل آذین ممکن است علی پروین مدیر سازمان فوتبال این باشگاه را به دلیل عارضه قلبی را در این بازی همراه خود نبیند.

محمود یاوری سرپرست یا به قولی سرمربی این تیم در کنار امید آزادی در این بازی هدایت استیل آذین را برابر تیم سابقش شاهین بوشهر برعهده دارد.

درسوی دیگر میدان شاهین بوشهر پس از اتفاقاتی که برای حمید استیلی افتاد و زمینه جدایی این مربی را از این تیم بوشهری فراهم کرد، از روزسه شنبه اکبر میثاقیان را به عنوان سرمربی معرفی کرد و با سرمربی جدیدش قصد کسب امتیاز در این دیدار و افزایش شانس بقا در لیگ برتر را دارد.

پاس همدان ـ راه آهن شهرری

پس از تغییراتی که دربخش مدیریتی و فنی تیم پاس همدان ایجاد شد، این تیم درهفته گذشته پیروزی ارزشمندی را در زمین شاهین کسب کرد و امیدوار است با پیروزی برابر راه آهن در دیدار خانگی هفته جاری، فاصله اش را با قعرنشینان بیشتر کند.

 البته تیم راه آهن هم که درمشکلات مالی غرق شده است هم شرایط خوبی ندارد و درصورت از دست دادن امتیاز در این بازی شاید درخطر سقوط هم قرار بگیرد.

نفت تهران ـ صنعت نفت آبادان

شاگردان حسین فرکی که درهفته های اخیر با کسب نتایج مطلوب تا حدودی از قعر جدول فاصله گرفته اند، میزبان دیگر نفتی لیگ هستند که با هدایت غلامحسین پیروانی روزهای خوبی را سپری می‌کند. پیروزی نفت تهران در این بازی می‌تواند آنها را در جمع فانوس بدستان کاملا دور کند.

پیکان قزوین ـ صبای قم

برکناری حمید علیدوستی شاید یک شوک مثبت برای تیم پیکان باشد که تمریناتش را در تهران و مسابقاتش را در قزوین برگزار می‌کند. این تیم که محمدحسین ضیایی را به عنوان سرمربی روی نیمکتش می‌بیند، در این هفته به مصاف صبای قم می‌رود که در5 هفته اخیر طعم پیروزی را نچشیده و روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. پیروزی در این دیدار پیکان را به بقا در لیگ امیدوار میکند اما نتیجه دیگری در این بازی به سود خودروسازان نیست.

ملوان انزلی و شهرداری تبریز با دو اندیشه متفاوت

بازی تیم های ملوان انزلی و شهرداری تبریز در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور از حساسیت بالایی برخوردار است به طوری که تیم شهرداری برای بقا در لیگ می جنگد و تیم ملوان در تلاش است به روند صعودی خود در جدول ادامه دهد .

دو تیم در وضعیتی متفاوت در جدول رده بندی لیگ برتر قراردارند؛ اما برایشان کسب سه امتیاز این دیدار از ارزش زیادی برخوردار است ملوانی ها در نیم فصل دوم ؛ تیم دیگری شده اند که کسب چهار پیروزی پی درپی و عنوان برترین تیم نیم فصل دوم پس از سپاهان ؛ گواه این مدعا است.

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان موفق به ساختن تیمی شده که در دو هفته اخیرلیگ برتر؛ دو تیم مدعی پرسپولیس و ذوب آهن را از پیش رو برداشته و حالا بایک حاشیه ای امن شش دیدار پایانی را برگزار می کندبا این حال ملوان بندر انزلی با ارائه بازیه‌ای زیبا و تاکتیکی ؛ هواداران این تیم را به کسب رتبه ای مناسب در لیگ برتر و قهرمانی جام حذفی امیدوارکرده است.

اما در آن سوی میدان ؛ شهرداری تبریز که در این روزهای پایانی لیگ برتر به دنبال فرار از ته جدول و سقوط است ؛ در سه هفته گذشته به نتایج خوبی دست پیدا کرده است شهرداری تبریز هفته پیش موفق شد راه آهن را در تهران با نتیجه یک بر صفرمغلوب کند و در هفته های بیست و ششم و بیست و هفتم نیز مقابل پرسپولیس وسایپا به نتیجه مساوی دست پیدا کرد.

شاگردان حمید درخشان که هم اکنون با 29 امتیاز درمکان چهاردهم جدول قراردارند؛ برای بقا در لیگ برتر باید حداقل امتیازات خود را به عدد 38برسانند و شاگردان فرهاد پورغلامی نیز که هم اکنون با42 امتیاز در مکان .ششم جدول هستند؛نیم نگاهی به بالای جدول و حتی آسیایی شدن دارند.جدال دو تیم با انگیزه های متفاوت می تواند جذاب و دیدنی باشد اما باوجود این آیا اتفاقات بازی برگشت ملوان و تراکتورسازی در انزلی ؛ تاثیریا واکنشهایی را در این روز در بر خواهد داشت یا نه ؟

مهدی رحیم زاده ؛حسین ابراهیمی و علی جراح کار مصدومان ملوان هستند؛این تیم بدون بازیکن محروم به مصاف شهرداری تبریز می رود در آن سوی میدان ؛شهرداری تبریز بازیکن محروم یا مصدوم ندارد.

دیدار تیم های فوتبال شهرداری تبریز و ملوان بندرانزلی از هفته بیست ونهم لیگ دسته برتر فوتبال باشگاه های ایران را رحیم مهرپیشه سوت می زند سعید علی نژادیان و علی میرزا بیگی کمک های اول و دوم مهرپیشه در این بازی خواهند بود همچنین رضا کرمانشاهی به عنوان داور چهارم و بهرام مهر پیما به عنوان ناظر این بازی در کنار زمین حضور خواهند داشت.دیدار رفت دو تیم در انزلی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده بود .

  فولاد خوزستان ـ سایپا البرز

تقابل مجید جلالی و مایلی کهن در اهواز از یکسو و شرایط نامناسب سایپا که در چهار دیدار گذشته اش پیروز نشده و در صورت ادامه این روند به جمع قعرنشینان نزدیک میشود از سوی دیگر، حساسیتهای این بازی را بیشتر کرده است. البته شاگردان مجید جلالی که همچنان امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند، نمیخواهند در این دیدار به راحتی امتیاز از دست بدهند ولی قطعا کار سختی برابر تیم سایپا که نمیخواهد بیش از این در جدول سقوط کند، پیش رو دارند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست ونهم رقابتهای لیگ برتر و جدول رده بندی این مسابقات به شرح زیر است:

جمعه 19 فروردین :

* استیل آذین ـ شاهین بوشهر، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی تهران

* نفت تهران ـ صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30، ورزشگاه دستگردی تهران

* شهرداری تبریز ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 17:30، ورزشگاه یادگار امام (ره)تبریز

* پاس همدان ـ راه آهن شهرری، ساعت 17:30، ورزشگاه قدس همدان

* پیکان قزوین ـ صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه رجایی قزوین

* فولاد خوزستان ـ سایپا البرز، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی اهواز

یکشنبه 21 فروردین:

* مس کرمان ـ سپاهان اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه باهنر کرمان

* ذوب آهن اصفهان ـ پرسپولیس، ساعت 16:45، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* استقلال تهران ـ تراکتورسازی تبریز، ساعت 19، ورزشگاه آزادی

جدول رده بندی لیگ برتر:

1- سپاهان اصفهان با 58 امتیاز

2- ذوب آهن اصفهان 53 امتیاز

3- استقلال تهران 52 امتیاز

4- تراکتورسازی تبریز 47 امتیاز

5- پرسپولیس تهران 44 امتیاز

6- ملوان بندرانزلی 42 امتیاز

7- فولاد خوزستان 41 امتیاز

8- مس کرمان 40 امتیاز

9- صنعت نفت آبادان 38 امتیاز

10- صبای قم 35 امتیاز

11- سایپای البرز 31 امتیاز

12- راه آهن شهرری 30 امتیاز

13- نفت تهران 29 امتیاز - تفاضل گل 5-

14- شهرداری تبریز 29 امتیاز - تفاضل گل 11-

15- پاس همدان 28 امتیاز

16- شاهین بوشهر 27 امتیاز

17- پیکان قزوین 26 امتیاز

18- استیل آذین تهران 24 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها