رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد کرد که شورای راهبردی تحقق "جهاد اقتصادی" متشکل از مسئولان ذیربط در قوای سه گانه به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود.
کد خبر: ۳۹۳۴۳۳

علاء الدین بروجردی در گفتگو با مهر، در خصوص نامگذاری سال 1390 به عنوان سال "جهاد اقتصادی" توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: با توجه به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت و با توجه به مصوبه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ، در مسیر تحول عظیم اقتصادی قرار داریم و حرکت در این مسیر نیازمند یک شتاب جهادگونه است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب برای این حرکت جهادی شاخص رشد اقتصادی پیش بینی شده در برنامه پنجم را عنوان کردند که ملاک بسیار مهمی برای همه مسئولان اجرایی کشور به شمار می‌آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره نقش بهره وری و تاثیرگذاری در تحقق رشد اقتصادی نکاتی را فرمودند و بر ضرورت تبیین آن برای مردم نیز تاکید کردند، بنابراین وظیفه همه رسانه‌هاست تا به این امر مهم بپردازند.
 
وی کاهش نرخ بیکاری، اشتغالزایی، توانمندسازی بخش خصوصی با ایجاد تعاونی‌ها و همچنین آماده سازی زیرساخت‌های حقوقی و قانونی این موضوع را از دیگر محورهای بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد بسیار قابل توجه بود ضمن اینکه باید بستر مناسبی برای صرفه جویی در مصرف همه انرژی‌ها به ویژه آب در کشور انجام شود.
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری همچنین بر مشارکت مستقیم مردم در پویایی اقتصاد کشور تاکید ویژه ای داشتند که باید به آن بیش از پیش توجه شود.
 
بروجردی در خصوص عملیاتی کردن جهاد اقتصادی در سطح کلان کشور پیشنهاد داد: با توجه به سخنان مهم مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد به نظر می‌رسد که باید یک شورای راهبردی متشکل از مسئولان ذیربط در قوای سه گانه به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود تا در جهت تحقق اهداف مورد نظر برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها