آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در پیامی از پادشاه عربستان سعودی خواست که برای اعاده اعتبار خود و دفاع از انسانیت، هرچه زودتر خاک بحرین را ترک کرده و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی کند.
کد خبر: ۳۹۳۳۲۷

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی، متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم. الدین النصیحه

آقای عبدالله بن عبدالعزیز؛ السلام علیکم و رحمه‌الله

بر حسب سفارش خودتان که شما را به عنوان مَلِک نخوانند، شما را در این پیام نصیحت‌آمیز مخاطب قرار می‌دهم:

برادر! شما اگر چه در شمار شش میلیارد بشر، یکی از این شمار بیشتر نیستید و مثل همه، یک فرد حساب می‌شوید و احترام خاصی به عنوان یک نفر از اولیا ‌یا علما یا مخترع و خادم به بشر ندارید و همان‌طور که خود گفته‌اید، فقط آقای عبدالله هستید چنان‌که دیگران هم عبدالله هستند ـ البته خودشناسی به عبداللهیت افتخار است ـ اما آنچه به شما اعتبار و شما را مورد احترام قرار داده و چشم شش میلیارد مردم را به شما و رفتار و اعمال و سیاست‌ها و تصمیمات شما دوخته است و به جنابعالی موقعیت خاص بخشیده است، مدیریت سرزمین وحی و حرمین شریفین است که خود را عهده‌دار آن می‌دانید. مدینه منوره و مکه معظمه «اوّلَ بیتٍ وُضع للناس»، مقام ابراهیم، ‌اماکن و مقامات و مواریث فرهنگی همه پشتوانه‌های اصیل تاریخی می‌باشند.

می‌خواهم من هم مثل یک میلیارد و نیم مسلمان به شما بگویم که مسئولیت‌های شخص شما در ارتباط با این عنوان با عظمت، عظیم و بسیار عظیم است. یک میلیارد و نیم جمعیت جهان از شما می‌خواهند همان‌طور که کعبه معظمه برای مردم است شما هم برای همه مردم جهان و برای همه مسلمانان باشید. همه به‌سوی کعبه نماز می‌خوانند و به‌سوی مسجد الحرام سجده، ‌عبادت و نماز به‌جا می‌آورند.

آنجا تاریخ همه، عزت همه، دین همه و شخصیت همه می‌باشد. آنجا یک کشور عربی نیست، کشور همه است؛ بلکه کشور اسلام است. همه طوائف مسلمین آنجا را اشرف بقاع می‌دانند و از این جهت هم، ‌همه مسلمانان آنجا را از خود می‌دانند.

حکومت آنجا یکی از حکومت‌های عربی یا شورای خلیج فارس نیست. هم‌طراز قطر و امارات و بزرگتر و بزرگتر از آنها نیست؛ منطقه نفوذ بیگانه و آمریکا نیست؛ حرمین شریفین است؛ در شورای همکاری خلیج فارس ادغام نمی‌شود بلکه باید به کل عالم اسلام نگاه کند.

برای مسلمان آگاه و بیدار، رنج‌آور است که در حرمین، سیاست‌های مذهبی خاص برقرار باشد و با عالم وسیع اسلام با آن سیاست‌های کوته‌نظرانه و متحجرانه برخورد کنند و جای تاسف که ببیند در اوضاع سیاسی کشورهای اسلامی، سیاست‌های حکام حرمین، غرب‌گونه و آمریکاپسند باشد.

جای تاسف است که ببیند مسلمانانی که در برابر سلطه آمریکا و دفع وابستگان به آنها قیام می‌کنند، مغضوب حکام حرمین می‌شوند و افرادی مثل علی عبدالله صالح بیش از سی سال بدون هیچ مشروعیتی بر یمن حکومت داشته باشند و با اینکه وابستگی او به آمریکا معلوم است، مورد پشتیبانی شما باشد تا این همه مردم را در آنجا به خاک و خون بکشد و نهضت همگانی آنها را که بازگشت به اسلام و استقلال اسلامی است در هم بکوبد.

برای همه مسلمانان سوال‌برانگیز است که حکام حرمین که باید به همه، به یک نظر نگاه کنند در بحرین از استعباد و دیکتاتوری و فسق و فجور و خدمتگزاری آل خلیفه به اجانب حمایت کنند و به آنجا نیروی نظامی بفرستند تا مسلمانان را که تظاهرات سالم دارند و استقلال‌خواه و اسلام‌طلب هستند، از صغیر و کبیر و زن و مرد، قتل عام کنند. هیچ مسلمانی از حاکمان حرمین این انتظار را ندارد.

مثل این‌که آقای عبدالله فراموش کرده که از کجا نیرو می‌فرستد و ظالم را در برابر مظلوم یاری می‌دهد!

ما از شما می‌خواهیم مقام و منزلت حرمین شریفین را حفظ کنید و این مقام را بهای این برنامه‌های زشت و در گرو آن نگذارید و موضع خود را حفظ کنید.

ما از شما می‌خواهیم به مسلمانان جهان توضیح دهید که آل خلیفه بر چه اساسی مشروعیت دارند و شما بر چه اساس و مشروعیتی نیرو می‌فرستید تا امر به معروف و نهی از منکر مسلمانان را سرکوب کنند؟!

ما از شما می‌خواهیم که برای اعاده‌ اعتبار خود و برای دفاع از انسانیت، هرچه زودتر خاک بحرین را ترک کرده و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی کنید و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارید و الا بدانید که «ان ربّک لبالمرصاد» دیر یا زود قهر خداوندی ظالمان را نابود خواهد کرد که خداوند قادر متعال می‌فرماید: و من قتل مظلوماً‌ فقد جعلنا لولیّه سلطاناً‌.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها