نگرانی رامسفلد از الگوپذیری مردم خاورمیانه از ایران

وزیر دفاع سابق آمریکا از تاثیرپذیری ملت‌های خاورمیانه از انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کرد .
کد خبر: ۳۹۰۲۵۰

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری سی ان ان، وزیر دفاع پیشین امریکا، رامسفلد، درباره پیامدهای تحولات خاورمیانه برای رژیم صهیونیستی گفت: شکی نیست که از نظر مقامات تل آویو، این تحولات موقعیت اسرائیل را به خطر می اندازد.

وی در توضیح علت نگرانی صهیونیستها از قیام مردم خاورمیانه گفت: باید توجه کرد که آن چه در ایران روی داد در باره حزب الله لبنان هم اتفاق افتاده است؛ بنابر این ممکن است همین اتفاق در لیبی یا مصر هم رخ دهد که دراین صورت این تحولات تهدیدی برای امریکا خواهد بود.

رامسفلد در این گفتگوی تلویزیونی بار دیگر به نگرانی های امریکا واسرائیل از حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: این نوع نگرانی،درباره آینده تحولات دردیگر کشورهای خاورمیانه نیز وجود دارد مثلا معلوم نیست اگر قذافی سقوط کند چه گروه هایی قدرت را بدست خواهند گرفت ضمن این که کسی نمی داند آینده مصر چه خواهد شد.

مجری سی ان ان با اشاره به حمایت های پیشین امریکا از صدام، مبارک وقذافی وسپس تغییر موضع امریکا در باره این دیکتاتورها پرسید: چرا از نظر امریکا رهبران منطقه خاورمیانه یک زمان خوب هستند و زمانی دیگر بد می شوند؟ رامسفلد در پاسخ گفت: باید توجه کرد که میان صدام با مبارک و قذافی فرق زیادی وجود دارد چرا که صدام دیکتاتوری بسیار ستمگر و ظالم بود.

رامسفلد که در دهه 80 و در اواسط جنگ عراق با ایران رسما با صدام در بغداد دیدار و گسترش روابط امریکا با صدام را پیگیری کرده بود، درباره احساس امروز خود در باره دیدار با دیکتاتور بغداد گفت: اصلا احساس بدی ندارم.

وزیر خارجه پیشین امریکا افزود: در آن زمان ریگان رئیس جمهور وقت، شولتز وزیر خارجه و من با یکدیگر گفتگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که جنگ عراق با ایران فرصت مناسبی برای برقراری و گسترش روابط دیپلماتیک با صدام است.

رامسفلد با ابراز تاسف از سرنوشت صدام گفت: او می توانست رهبر خوبی برای کشورش باشد !

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها