رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: براساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش در جلسه با اعضای فراکسیون فرهنگیان ، دانشجویان فعلی مراکز تربیت معلم از سال آینده بتدریج استخدام می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۹۵۰۳

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس، با اشاره به جلسه‌ شب گذشته اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در این جلسه در رابطه با بودجه سال 90 وزارت آموزش و پرورش و میزان افزایش آن بحث و بررسی شد.

وی افزود: میزان افزایش بودجه جاری (هزینه‌ای) کل کشور در سال 89، حدود 7 درصد و در رابطه با وزارت آموزش و پرورش 23 درصد بوده است؛ البته در حالی که در سال 90 میزان افزایش اعتبارات جاری کشور در سطح همان 7 درصد باقی مانده است، میزان رشد اعتبارات جاری در وزارت آموزش و پرورش تنها 7،8 درصد درنظر گرفته شده است.

عباسی اضافه کرد: این شرایط در حالی است که آموزش و پرورش در سال جاری حدود 70 هزار نیروی جدید را استخدام کرده است و علاوه بر آنها نیروهای حق‌التدریس و قراردادی را نیز در اختیار دارد که باید حقوق آنها را پرداخت کند همچنین براساس مصوبه اخیر مجلس، در سال آینده تعدادی از نیروها نیز باید استخدام شوند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: با توجه به این مسائل اگر بخواهیم کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء دهیم و متناسب با برنامه‌های توسعه حرکت کنیم، حداقل 2 الی 2 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش اعتبار برای این دستگاه لازم است.

نماینده مردم رودسر در مجلس خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی آموزش و پرورش در سال آینده افزایش خوبی دارد، هر چند در این میان درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش از قبیل یارانه مسکن فرهنگیان منفی 4 درصد است.

عباسی با اشاره به بررسی طرح تغییر ساختار آموزش و پرورش به صورت «3،3،6» در جلسه شب گذشته اظهار داشت: در این رابطه وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی به نمایندگان مجلس ارائه داد که براساس آن اعلام شد که این موضوع هنوز ابلاغ نشده است اما آموزش و پرورش می‌تواند این طرح را از سال آینده و از پایه اول و ششم ابتدایی و با تغییر در کتب درسی این دو پایه آغاز کند.

وی افزود: احیای تربیت معلم و رفع مشکلات دانشجویان فعلی این مراکز نیز از دیگر نکات مطرح شده بود که بر این اساس وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است و از سال آینده علاوه بر جذب دانشجو در مراکز تربیت معلم، دانشجویان فعلی این مراکز نیز پس از فارغ‌التحصیلی به تدریج جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

عباسی با اشاره به طرح موضوع فوق‌العاده محرومیت معلمان شاغل در مناطق محروم و مرزی در این جلسه گفت: تاکنون معلمان شهرهای این مناطق همچون روستاها از فوق‌العاده محرومیت برخوردار بوده‌اند که اخیراً شهرها از این موضوع کنار گذاشته‌ شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در جلسه شب گذشته مقرر شد تا پیشنهادی که هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد به طور کامل بررسی شود تا معلمان شهرهای دارای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت نیز در مناطق محروم و مرزی از حق فوق‌العاده محرومیت استفاده کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از هیئت دولت نیز خواسته‌ایم تا در کارگروه‌های ویژه خود در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی و نیز دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری این مسئله را بررسی و لحاظ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها