جشنواره‌ فرهنگی ـ هنری شمس‌العماره با تقدیر از چند هنرمند پایان یافت

ایجاد محدودیت برای ساخت فیلم و سریال در بناهای تاریخی

همزمان با آیین اختتامیه‌ جشنواره فرهنگی ـ هنری شمس‌العماره در کاخ گلستان، بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران روبه‌روی کاخ مرمر در این مجموعه به اهتزاز درآمد. حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این مراسم گفت: شمس‌العماره و کاخ گلستان گنجینه‌ تاریخ ایران هستند. شاید برخی افراد کاخ گلستان را فقط یک موزه بدانند، ولی من این مجموعه را یک مرکز و پایگاه اصلی و یک گنجینه‌ تاریخی در تهران می‌دانم. در واقع، کاخ گلستان در مقطعی از تاریخ ایران همه‌ تاریخ را در خود جا داده است. در ادامه‌ این مراسم از بازیگران مجموعه‌های تاریخی مانند «تبریز در مه»، «کیف انگلیسی»، «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «سال‌های مشروطه» و «عمارت کلاه‌فرنگی» توسط حمید بقایی، اسفندیار رحیم‌مشایی و احمد محیط طباطبایی با اهدای لوح و تندیس جشنواره شمس‌العماره تقدیر شد.
کد خبر: ۳۸۸۶۰۸

در این مراسم از ژاله علو، جمشید مشایخی، ایرج راد، محمدعلی نجفی و حسین کیانی که در مراسم حضور نداشتند نیز تقدیر شد. همچنین محمد مطیع، ضیاء‌الدین دری، محمدعلی ورزی و محمدعلی کشاورز مورد تجلیل قرار گرفتند. به گزارش ایسنا، حمید بقایی در حاشیه‌ این مراسم در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ مطالبات برخی کارگردان‌های سینما و تلویزیون برای استفاده از فضاهای تاریخی و ساخت فیلم‌های داستانی، گفت: ناچاریم یک‌سری محدودیت‌هایی را در این راستا اعمال کنیم، چون قبلا برخی فیلم‌های تاریخی که در مجموعه‌های تاریخی ساخته شده، آسیب‌هایی را به این مجموعه‌ها زده‌اند.

او ادامه داد: محدودیت‌ها براساس نوع فیلم‌ها و هزینه‌ مازادی که برای ساخت فیلم‌ها وجود دارد، اعمال می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به دیدار تشکل‌های سینمایی که به‌تازگی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده است، اظهار کرد: اطلاع دارم یکی از مباحث جدی این تشکل‌ها، فراهم کردن یکسری مکان‌های تاریخی برای ساخت فیلم‌های تاریخی است. همچنین دستور‌العمل‌هایی در این زمینه داده شده است و تا کنون کارهایی را انجام داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها