مردان رایگان ویزیت می شوند

آمار بالای سرطان پروستات در ایران

رئیس انجمن اورولوژی ایران با اعلام اینکه سرطان پروستات در کشور بسیار زیاد شده است، از ویزیت مردان توسط جمعی از اورولوژیستها در روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۷۲۳

به گزارش مهر، دکتر سید جلیل حسینی روز یکشنبه همزمان با آغاز هفته سلامت مردان در نشست خبری نسبت به بیماری های خطرناک و بدون علامت مردان هشدار داد و گفت: این بیماریها می‌توانند به از دست رفتن عمر منجر شوند. تومور مثانه، تومور پروستات و نهفتگی ارگان زاینده نطفه در پسربچه‌ها از جمله بیماریهای مهم و خطرناک مردان هستند.

وی سرطان مثانه را بدون علامت خواند و افزود: این بیماری تنها با خونریزی مختصر در مثانه و تغییر رنگ ادرار همراه است. طی سالهای گذشته با موارد پیشرفته این بیماری در کشور مواجه بودیم، این در حالی است که اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود با جراحی مختصر، درمان شده و بیمار از طول عمر طبیعی برخوردار خواهد بود.
 
حسینی اضافه کرد: تومور مثانه سالانه مرگ و میر زیادی به دنبال دارد. در ایران تومور مثانه حدود 48 درصد تومورها را به خود اختصاص داده است و در مجموع از میان بیماریهای مجاری ادراری، تومور مثانه از شایعترین بیماریها در سنین مختلف است.
 
وی با بیان اینکه تومور مثانه در مردان بیشتر از زنان است، گفت: مصرف سیگار، مصرف طولانی مدت داروهای مسکن، عفونتهای مزمن و همچنین مواجهات شغلی با رنگ، ‌لاستیک و مواد شیمیایی از جمله عوامل خطر بروز تومور مثانه هستند. همچنین تومور مثانه از لحاظ ژنتیکی نیز به نوعی ثابت شده است.
 
حسینی تنها علامت سرطان پروستات را تغییر در ادرار عنوان کرد و گفت: همه مردان پروستات دارند. پروستات مردان از 40 سالگی بزرگ می‌شود و برخی از این موارد می‌تواند سرطانی شود. متاسفانه سرطان پروستات در کشور بسیار زیاد شده است به گونه‌ای که تومور پروستات از 33 درصد شیوع برخوردار است که این امر در جمعیتهای مختلف متفاوت است.
 
رئیس انجمن اورولوژی ایران در ادامه به بیماری نهفتگی ارگان زاینده نطفه در پسربچه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر این بیماری در پسربچه‌ها شناخته نشود می‌تواند در بزرگسالی و هنگام ازدواج برای آنها مشکل ایجاد کند. به این ترتیب هیچ نطفه‌ای در بدن آنها وجود نخواهد داشت، این در حالی است که با یک جراحی کوچک می‌توان مشکل را برطرف کرد. بر این اساس لازم است کودکان زیر یک سال تحت معاینه ویزیت عمومی قرار بگیرند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت مردان در سال جاری گفت: طبق معمول هماهنگیهایی با وزارت بهداشت و ستاد دانشگاههای علوم پزشکی تهران و استانها صورت گرفته است. در حال حاضر 850 اورولوژیست در کشور وجود دارند که حدود نیمی از آنها برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
به گفته حسینی ، سال گذشته در هفته سلامت مردان حدود 15 هزار ویزیت و 25 هزار مشاوره تلفنی توسط اورولوژیست های کشور انجام شد.
 
علاقمندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت‌های اینترنتی
www.iuanet.org، www.salamat.tehran.ir و www.port.health.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88526900 برای راهنمایی و مشاوره تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها