پزشکان هشدار می‌دهند با افزایش میزان چربی‌ها در کشور، مراقب قلبتان باشید. براساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، روند مصرف چربی در ایران تغییر تدریجی داشته و مصرف سرانه آن در 30 سال گذشته به طور متوسط دو برابر شده است.
کد خبر: ۳۸۶۶۵۱

این در حالی است که براساس آمار 40 درصد مرگ و میر در ایران را بیماری‌های قلبی ـ عروقی تشکیل می‌دهند. در مجموع به دنبال تغییر الگوی مصرف چربی و روغن در دنیا و جایگزینی روغن‌های جامد به مایع لازم است نوع و میزان چربی مصرفی نیز تغییر یابد.

پزشکان توصیه می‌کنند، به منظور پیشگیری از عوارض سوء چربی‌های مضر و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی بهتر است میزان چربی رژیم غذایی بیش از 25 تا 35 درصد کالری روزانه نباشد.

در این زمینه توجه به برچسب مواد غذایی، مصرف غذاهای حاوی چربی غیراشباع جایگزین منابع غذایی حاوی چربی اشباع شده و چربی ترانس شده؛ به عنوان مثال مصرف روغن مایع به جای روغن جامد یا استفاده از روغن زیتون در طبخ غذاها، مصرف حداقل دو بار در هفته از انواع ماهی‌ها بویژه ماهی‌ قزل‌آلا، تون، ساردین، سالمون، خالی مخالی و... به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب ضروری توصیه می شود.

مصرف غذاهای پرچرب صنعتی مانند سوسیس، کالباس، پیتزا، چیپس و سیب زمینی نیز باید به حداقل کاهش یابد. تا حد امکان از سرخ کردن غذاها اجتناب کرده و در صورت سرخ کردن حتما از روغن مایع مخصوص سرخ کردن با حرارت و زمان کوتاه استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها