jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۳۸۶۵۳۱   ۲۸ بهمن ۱۳۸۹  |  ۰۰:۰۴

پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که گنجاندن مقدار کافی فیبر خوراکی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، پزشکان انستیتو ملی سرطان در آمریکا می‌گویند، رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ تنفسی و سایر بیماری‌ها را تا 22 درصد کاهش می‌دهد. برای دریافت مقدار کافی فیبر به طور روزانه متخصصان توصیه می‌کنند که حداقل 4‌/‌5 فنجان میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید. برخی از سبزی‌ها و میوه‌هایی که حاوی مقادیر بیشتری فیبر خوراکی هستند شامل سیب، پرتقال، توت‌ها و گلابی، کلم بروکلی، هویج، لوبیا و نخود سبز هستند. همچنین می‌توانید از غلات سبوس‌دار مانند نان جو سبوس‌دار یا گندم سبوس‌دار به جای نوع تهیه شده از آرد سفید و بدون سبوس و از برنج قهوه‌ای سبوس‌دار به جای برنج سفید استفاده کنید.

مهم‌ترین منابع فیبر محلول شامل باقلاها از جمله نخود‌فرنگی، لوبیای سویا و جوی دوسر هستند.

از منابع مهم فیبر نامحلول غلات سبوس‌دار، پوسته ذرت، پوست سیب زمینی، لوبیا سبز، پوسته گوجه فرنگی و مغز دانه‌های گیاهی هستند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
یقینا «خیر» است

یقینا «خیر» است

نشست خبری آقای رئیسی به عنوان رئیس‌ جمهور منتخب در فاصله کوتاه بعد از پیروزی در رقابت‌ های انتخاباتی آن هم با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی که به طور معمول سوالات چالش‌ برانگیز در حوزه‌های بین‌المللی و موضوعات مرتبط با سیاست داخلی ایران را مطرح می‌کنند، در نوع خود حاکی از شجاعت بالای اوست.

همان امام رضایی که داشتم، دارم

همان امام رضایی که داشتم، دارم

بارها وقتی پسرم یا دخترم در حیاط و روی مرمرهای خنک و تمیز صحن‌تان بدو بدو می‌کردند، همان‌طور که یک چشمم به گنبد شما بود و یک چشمم به بچه‌ها که گم نشوند و سکندری نخورند و نیفتند، به این فکر می‌کردم یعنی همین‌ قدری که مشهد رفتن کودکی‌های ما کیف می‌داد، مشهد رفتن اینها هم کیف می‌دهد؟ همان‌قدر به ما که خوش می‌گذشت به اینها هم خوش می‌گذرد یا نه؟

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر