همزمان با بحرین، یمن، لیبی، عمان و مصر صورت گرفت

تظاهرات مردم کویت علیه دولت این کشور

صدها نفر از مردم منطقه الجهراء در کویت برای تحقق مطالبات خود علیه دولت این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۳۸۶۳۴۱

به گزارش فارس، تلویزیون الجزیره قطر در خبری اعلام کرد که امروز جمعه مردم شهر «البدون» برای مطالبه خواسته ‌های خود به خیابان‌ آمدند و علیه دولت تظاهرات کردند.

بنا بر این گزارش، مردم شهر البدون در منطقه الجهراء علیه دولت شعار سر دادند و خواستار تحقق خواسته‌های خود شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، مردم البدون از بسیاری از خدمات و نیازهای اولیه محروم هستند و دولت کویت توجهی به مردم این منطقه ندارد.

همزمان با مردم کویت ، مردم بحرین ، یمن ، لیبی ، عمان ، مصر نیز به خیابان ‌ها ریختند و علیه دولت‌های خود تظاهرات کردند. در مصر حدود چهار میلیون نفر برای پیگیری مطالبات خود بار دیگر در میدان التحریر تجمع کردند.

هزاران بحرینی امروز جمعه در تشیع پیکر دو تن از کشته‌شدگان روز گذشته حاضر شدند. این تظاهرات که در منطقه شیعه‌نشین «ستره» برگزار شد، مردم علیه دولت بحرین شعارهای «ملت خواهان سرنگونی رژیم بحرین است» و «امتیازها همه برای نیروهای امنیتی است و ملت گلوله دریافت می‌کند» سر دادند.

یمن نیز در چند شهر خود مانند صنعاء و عدن شاهد تظاهرات مردمی بود و گفته می‌شود شهر عدن صبح امروز شاهد کشته شدن سه یمنی به دست نیروهای امنیتی بوده است.

در تظاهرات مردم لیبی نیز تاکنون 24 نفر کشته شده‌اند. مردم لیبی در تظاهرات امروز خواستار کناره‌گیری معمر القذافی رئیس جمهوری این کشور پس از 42 سال حکومت شدند.

تظاهرات مردمی در همه این کشورها هنوز ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها