نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه شیر، هزینه‌های درمانی دولت را افزایش می‌دهد. به گزارش پایگاه سلامت و تغذیه ایران دکتر سیدعلیرضا مرندی با اعلام این مطلب افزود: پرداخت یارانه به شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی از طریق اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، میسر بوده که در صورت تحقق این امر، هزینه‌های دولت در زمینه درمان کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۸۶۳۰۰

وی ادامه داد: با وجود پرداخت یارانه به شیر، هنوز سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین و اشتباه است. اگر حذف یارانه شیر را صرفه‌جویی در نظر بگیریم.دکتر مرندی با اشاره به این‌که کاهش مصرف شیر و لبنیات، سلامت مردم را تهدید کرده و صدمات جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند، اظهار کرد: درصورت حذف یارانه شیر و فرآورده‌های آن، دولت باید این یارانه را در بخش هزینه‌های درمانی مردم بپردازد.

دکتر مرندی ادامه داد: هرچند با وجود حذف یارانه نان و دیگر کالاهای مشمول یارانه، دولت هنوز به شیر و فرآورده‌های آن یارانه پرداخت می‌کند،‌ اما از آنجا که حذف یارانه شیر در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده است، این امر دیر یا زود محقق خواهد شد.وی با اشاره به سیاست‌های غلطی که در گذشته باعث پرداخت یارانه به‌شکر و روغن می‌شد، تصریح کرد: این سیاست رژیم غذایی نامناسب مردم، رشد انواع بیماری‌های غیرواگیر از قبیل چاقی،‌ دیابت، پرفشاری خون، پوکی استخوان، سوء تغذیه، سرطان‌ها و.... را به همراه داشته است. / جام‌جم

هشدار وزارت بهداشت برای خانه‌تکانی‌های نوروز

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهروندان و بخصوص زنان خانه‌دار توصیه کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز خانه‌تکانی‌ها، بهتر است برای انجام خانه‌تکانی از تماس با شوینده‌های حاوی مواد شیمیایی خودداری شود. حسن امامی رضوی از زنان ‌خانه‌دار خواست، قبل از استفاده از مواد شیمیایی چند بار آن را تکان داده و به تمامی هشدارها و موارد احتیاطی روی برچسب مواد شیمیایی توجه کنند.

وی با بیان این‌که باید هنگام مصرف مواد شوینده از دستکش و عینک استفاده شود، افزود: ممکن است این مواد قابل اشتعال و انفجار باشند، بنابراین لازم است هنگام کار با شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها از استعمال دخانیات پرهیز و مواد شیمیایی در محلی امن و دور از دسترس کودکان قرار داده شود. به گفته وی، سوزش مری، تهوع، استفراغ همراه با خون و دردهای شکمی از دیگر عوارضی هستند که در اثر استفاده نادرست از مواد شوینده و پاک‌کننده‌ها در دستگاه گوارش بروز می‌کند. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها