
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این نشست با بررسی پیشنهاد هر یک از شهرداریهای کلان شهرها در خصوص بودجه سال 1390 کل کشور، نسبت به نهایی کردن این پیشنهادات اقدام شد و علاوه بر آن تاثیرات اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها بر هزینهها و عملکرد حمل و نقل عمومی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در بیانیه پایانی این نشست ضمن محکومیت حوادث 25 بهمن تهران و گرامیداشت هفته وحدت، نحوه توزیع اعتبارات احداث خطوط قطار شهری مورد انتقاد قرار گرفته و با توجه به اعتبار مصوب سال 1389 کلان شهرها به مبلغ یک هزار و 400 میلیارد تومان، آمده است: تنها حدود یک سوم این مبلغ یعنی 500 میلیارد تومان به شهرداری های کلان شهرها تخصیص یافته است.
در این بیانیه با اشاره به هزینهها و بدهیهای سنگین شهرداریها، مبلغ دو هزار و 727 میلیارد تومان اعتبار جهت کلان شهرها در سال 1390 پیشنهاد شده و توزیع آن بین شهرداریها توسط اتحادیه شرکتهای قطار شهری مورد موافقت قرار گرفت.
بر اساس این گزارش ، در جلسه ضمن اشاره به اهمیت سیستمهای حمل و نقل هوشمند (ITS) در ساماندهی حمل و نقل و ترافیک، به کارگیری تمام ظرفیت کلان شهرها به منظور ایجاد زیرساختهای مورد نیاز از جمله فیبر نوری مورد تاکید قرار گرفت و از کلان شهرها خواسته شد بدهی سازمانهای اتوبوسرانی خود به ادارات بیمه و مالیات و نیز اطلاعات مربوط به احداث خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT) و هزینه متوسط اجرا و تجهیز این خطوط را به منظور درج در بودجه سال 1390 اعلام کنند.
این گزارش میافزاید پیشنهاد ردیف اعتباری در بودجه سال 1390 به منظور اجرای مدهای جدید حمل و نقلی از جمله ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در31 مرکز استان به طول 200 هزار متر با اعتبار یک صد میلیارد تومان، انجام طرح های مطالعات حمل و نقل و ترافیک با اعتبار 30 میلیارد تومان، احداث 20 پارک سوار درون شهری با اعتبار 20 میلیارد تومان و کمک به اجرای آیین نامه قانون مدیریت بار و مسافر درون شهری در مراکز استان ها با اعتبار 124 میلیارد تومان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
بنا بر این گزارش ، در ادامه این جلسه تاثیرات اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها بر هزینهها و عملکرد حمل و نقل عمومی در کلان شهرها مورد بررسی قرار گرفت و معاونین حملونقل و ترافیک این شهرها با استناد به سخنان وزیر اقتصاد در کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مبنی بر اینکه پس از یارانههای پرداختی به مردم، پرداخت بسته حمایتی حمل و نقل عمومی از اهمیت و اولویت برخوردار است، خواستار توجه جدی و عملی به کلان شهرها به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی شدند.
این گزارش اضافه می کند همچنین با استناد به سخنان وزیر اقتصاد در این خصوص که دولت مبلغ 520 میلیارد تومان تا پایان سال 1389 برای این امر در نظر گرفته که به وزارت کشور پرداخت خواهد کرد، معاونین حمل و نقل و ترافیک کلان شهرها تأکید کردند با توجه به آن که این شهرها بیشترین مسئولیت را در ارائه خدمات حمل و نقلی و توسعه حمل و نقل عمومی بر عهده دارند، میبایست مورد بیشترین حمایت نیز قرار گیرند.
معاونین حمل و نقل و ترافیک 14 کلانشهر حاضر در این نشست با اشاره به این که تقاضای سفر با سامانههای حمل و نقل عمومی و تعداد مسافران حمل و نقل شهری در کلان شهرها در پی اجرای هدفمند کردن یارانهها به طور متوسط بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده و با توجه به افزایش هزینههای برق، سوخت، احداث قطار شهری (مترو) و سایر هزینهها، عادلانه ترین راهکار را اختصاص فوری حداقل 40 درصد از بسته حمایتی 520 میلیارد تومانی حمل و نقل عمومی به کلان شهرها دانستند.
در پایان این جلسه اعضای حاضر در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز خواستار واریز عوارض متمرکز شهرداری ها به حساب وجوه متمرکز نزد وزارت کشور به منظور توزیع بین شهرداریها و دهیاریهای کشور و جلوگیری از واریز این وجوه به حساب سازمان هدفمند سازی یارانهها در سال 1390 شدند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با گردآورنده کتاب «قصه جریحهدار شد» مطرح شد
ناصر ابراهیمی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛
گفتوگو با محمد خیراندیش در حاشیه اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از تولید یک برنامه نخبگانی میگوید