علت عدم افزایش حقوق سال 89 کارمندان متناسب با تورم، محدودیت‌های بودجه‌ای بود

حقوق کارمندان براساس تورم افزایش می‌یابد

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تاکید کرد افزایش حقوق کارمندان براساس قانون انجام می‌شود و هرگونه اعمال نظر جدید در این رابطه بی‌اساس است. هاجر تحریری نیک‌صفت در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر این ‌که براساس قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش حقوق کارمندان در سال جدید متناسب با متوسط نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است، گفت: این متن قانون است، بنابراین هر نظر دیگری مغایر با آن غیرقابل اعتناست.
کد خبر: ۳۸۶۱۴۴

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، هرگونه اظهارنظر مغایر با قانون را نوعی بیان کارشناسی و نظر شخصی دانست و افزود: دولت مجری قانون است و وقتی در قانون تاکید شده که حقوق کارمندان باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

تحریری در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تاکید قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر لزوم افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم این موضوع در سال‌جاری از سوی دولت رعایت نشد، گفت: نمی‌توانیم بگوییم دولت قانون را اجرا نکرد، بلکه می‌توان این‌گونه گفت که حقوق کارمندان کمتر از نرخ تورم افزایش یافت و این نیز به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای بود.

علت تاخیر در پرداخت عیدی کارکنان دولت

از سوی دیگر، مدیرکل خزانه کشور علت تاخیر در پرداخت عیدی کارکنان دولت را تعلل برخی دستگاه‌های اجرایی در ارائه فهرست کارکنان اعلام کرد.

به گزارش مهر، غلامرضا امین رفتاری با اعلام این مطلب افزود: تمام پیش‌بینی‌های لازم از مدت‌ها قبل صورت گرفته و اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق بهمن و عیدی کارکنان دولت تامین شده است.

مدیرکل خزانه تصریح کرد: براساس دستور وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت حقوق و عیدی کارکنان دولت تا پیش از 22بهمن، تمام منابع لازم از 11 بهمن ماه به استان‌ها ارسال شد، سهم تهران نیز در حساب ویژه‌ای واریز و بلوکه شد تا هر لحظه آماده پرداخت باشد. وی افزود: با این وجود؛ تاکنون از میان 225 دستگاه دولتی در تهران، تنها حدود 76دستگاه با مراجعه به خزانه، حقوق بهمن و عیدی پایان سال را دریافت کرده‌اند و 148 دستگاه دیگر فقط فهرست حقوق کارمندان خود را ارائه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها