نکته روز

رونمایی از کتاب خاطرات یک مبارز

کتاب خاطرات حبیب‌الله عسکر اولادی عصر دیروز با حضور رئیس مجلس و تعدادی از همتایان این عضو حزب موتلفه رونمایی شد. این کتاب شامل خاطرات عسکر اولادی از مبارزان باسابقه دوران مبارزه علیه رژیم طاغوت است که در 7 فصل‌ و 236 صفحه‌ چاپ شده است. «در بستر زمان، همراه با نهضت امام خمینی(ره)، حضرت امام و فاجعه فیضیه، قیام 15 خرداد، علما و هیات‌های موتلفه اسلامی، علما و هیات‌های پس از 15 خرداد، تبعید امام و واکنش هیات‌های موتلفه اسلامی و ادامه مبارزه در زندان عناوین این 7 فصل هستند.»
کد خبر: ۳۸۵۹۷۵

عسکراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط رهبری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی از بنیانگذاران حزب قدرتمند موتلفه اسلامی در شکل‌گیری و هدایت قیام 15 خرداد 1342 نقش اساسی داشت. از دیگر چهره‌های موثر موتلفه اسلامی می‌توان به شهید بهشتی و شهید مطهری، رجایی، باهنر، شهید مهدی عراقی و لاجوردی اشاره کرد.علی لاریجانی در سخنانی که در مراسم رونمایی از کتاب عسکراولادی بیان کرد، شخصیت وی را تاریخ مجسم وضعیت معاصر کشور دانست و گفت: گفتار، مطالب و خاطرات آقای عسکراولادی برای‌زنده نگه داشتن هویت ایران، لازم است. وی حالت طمأنینه را که از مجالست با برخی رجال دینی به آدمی دست می‌دهد، از ویژگی‌های عسکراولادی عنوان کرد و گفت: خصوصیت دیگر وی، انقلابی بودن و انقلابی ماندنشان است، به عبارت دیگر وقتی که سن آدمی بالا می‌رود، معمولا گفته می‌شود که محافظه‌کار شده است؛ در حالی که آقای عسکراولادی همیشه روحیه انقلابی و روحیه جوانی دارند.

علی لاریجانی در ادامه این سخنان خود از باب مزاح خطاب به آقای عسکراولادی گفت: البته من این را نمی‌گویم که به فکر تجدید فراش بیفتید بلکه روحیه انقلابی و جوان دارید.

وی با بیان این‌که تاریخ زندگی عسکر اولادی سراسر مجاهدت است، این موضوع را موجب بصیر شدن انسان‌ها دانست و در پایان با کلامی صمیمانه اظهار کرد: آقای عسکراولادی، ما با همه وجود مخلص شما هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها