افزایش شعاع مرزی سیستان و بلوچستان به 50 کیلومتر

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شعاع مرزی سیستان و بلوچستان بر اساس موافقت دولت برای ارائه خدمات به مرزنشینان تا 50 کیلومتر افزایش یافت.
کد خبر: ۳۸۵۲۴۶

به گزارش فارس، حامدعلی مبارکی ظهر امروز در نشست ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: افزایش شعاع مرزی برای نخستین بار در این خطه از ایران اسلامی به وقوع پیوست.

وی افزود: اکنون 94 تعاونی مرزنشین، 9 بازارچه مرزی با یک هزار و 800 عضو در استان فعال هستند که با ساماندهی آنان می‌توان بهترین شرایط بهره‌وری مرزی را برای مرزنشینان فراهم کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید برنامه‌ها بگونه‌ای تدوین شود که با توجه به مصوبه پوشش دادن برنامه‌های مرزی برای یک میلیون و 20 هزار نفر مرزنشین سیستان و بلوچستان شاهد رشد ارائه خدمات باشیم.

مبارکی بیان کرد: سهم تعاونی‌های مرزی سیستان و بلوچستان از سوی سازمان توسعه و تجارت 100 میلیون و 768 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: اکنون مرزنشینان واقعی شناسایی و کارت‌های پیله‌وری برای آنان در حال صادر شدن است و باید با تسریع اجرای آن، هر چه زودتر تجارت چمدانی را در منطقه پیاده کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که تا شش ماه آینده تمامی کارت‌های مبادلات مرزی برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان صادر شود.

مبارکی در ادامه با تأکید بر استفاده بهینه از شرایط مرز افزود: اصل فلسفه وجودی بازارچه‌های مرزی ایجاد اشتغال است که نقش مستقیمی در تأمین امنیت پایدار دارد.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و امنیتی که در ارتباط با مرز هستند، مجریان مقدس نظام اسلامی هستند و باید در هر صورتی خادم مردم باشند.

سیستان و بلوچستان دارای یک هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان و 360 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج همیشه فارس است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها