پورمحمدی: رشد کمی بانک‌ها کنترل می‌شود

قائم مقام بانک مرکزی از تعطیلی تعاونی‌های آزاد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بانک مرکزی قصد دارد رشد کمٌی بانک‌ها در سرزمین اصلی را بکاهد و در مقابل زمینه حضور بانک‌ها در مناطق آزاد را افزایش دهد. به گزارش فارس، سید حمید پورمحمدی در مراسم افتتاح بانک گردشگری از احداث بانک برون‌مرزی (آفشور) در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: پیشنهاد شده این بانک با سرمایه حداقل 10 میلیون دلار صرفا در فعالیت‌های ارزی مناطق آزاد تاسیس شود.
کد خبر: ۳۸۵۱۷۸

پورمحمدی ضمن اشاره به اهمیت افزایش سرمایه در بانک‌ها، گفت: عملا بانک‌ها تا پایان سال باید افزایش سرمایه خود را انجام داده باشند؛ تا پایان سال جاری سرمایه هیچ‌کدام از بانک‌ها، کمتر از 400 میلیارد تومان نخواهد بود. قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: برای اداره بهتر بانک‌ها بانک‌ مرکزی همچنان تأیید صلاحیت مدیران بانکی را با دقت نظر بیشتری انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اجرای طرح تحول بانکی در سال آینده افزود: کلیات طرح تحولات بانکی بزودی اعلام خواهد شد، اما در کنار این امر، سلامت درون بانک‌ها و رقابت منصفانه نیز مورد اهمیت بانک مرکزی قرار گرفته است.

پورمحمدی با اشاره به اعلام اسامی 48 تعاونی آزاد غیرمجاز در بانک مرکزی طی روز گذشته بیان کرد: تا پایان سال عملا تعاونی آزاد در شبکه بانکی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: 1700 تعاونی اعتباری طی سال‌های گذشته در کشور به وجود آمده بودند که از این رقم بیش از 1500 تعاونی مربوط به اصناف بود. بانک مرکزی از آمار مذکور 700 مورد تعاونی را از نظر صلاحیت تایید و بیش از 700 مورد را تعطیل کرد.

به گفته این مقام مسوول در بانک مرکزی، 120 تعاونی اعتباری آزاد زمینه تبدیل به موسسه قانونمند را پیدا کردند و 15 تعاونی دیگر تعطیل و 48 تعاونی دیگر نیز روز گذشته به صورت رسمی غیرمجاز اعلام و تعطیل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها