ماموریت مهاجم بلغاری در منچستر یونایتد

دیمیتار برباتوف که در 2 فصل گذشته خاموش بود و سر و صدای خیلی‌ها را در اولدترافورد درآورده بود، در این فصل جبران مافات کرده و در صدر جدول گلزنان فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس نشسته است.
کد خبر: ۳۸۴۶۵۱

هر چند این مهاجم 30 ساله بلغاری می‌گوید اگر هم تا پایان فصل در این جایگاه بماند، ماموریت و هدفش قهرمان کردن مجدد منچستر یونایتد در این لیگ است و نه فقط یک پیروزی شخصی.

با این که یونایتد از 1992 به این سو 11 بار قهرمان لیگ انگلیس شده اما در این مدت طولانی فقط 3 بار آقای گل لیگ را هم معرفی کرده که «دووایت یورک»، «رودفان‌نیستل روی» و «کریستیانو رونالدو» بوده‌اند و حالا برباتوف می‌خواهد نفر چهارم باشد.

2 گل حساسی که او 2 هفته پیش زد تا منچستر عقب ماندگی صفر ـ 2 خود در برابر بلکپول را به برد 2 ـ 3 بدل کند، در همین ارتباط ارزش و تاثیرگذاری بیشتری می‌یابد. خود او در فاصله 13 هفته تا پایان فصل جاری لیگ انگلیس می‌گوید: اهمیت گل‌های من فقط در این است که به روند تثبیت منچستر در صدر جدول کمک می‌کند.

البته در حال حاضر تعدادی دیگر از نفرات ما هم بسیار خوب بازی می‌کنند، همان طور که شماری از مهاجمان سایر تیم‌ها نیز در جدول گلزنان فصل حضوری محسوس دارند و هم‌تیمی سابق خودم و مهاجم کنونی منچسترسیتی ـ کارلوس ته‌وز ـ نمونه خوبی در این ارتباط است.

امسال در منچستر یونایتد به سبب ادامه سیر نزولی «وین رونی» که به 2 ماه و نیم پایانی فصل پیش و سپس ایام جام‌جهانی بر می‌گردد، نفراتی مثل «خاویر هرناندز» مکزیکی و تازه وارد نیز گل‌های حساس و متعددی را به ثمر رسانده‌اند اما این مهاجم سابق بایرلورکوزن و تاتنهام بوده که جور نزول رونی را کشیده و مثل نمایش‌های این انگلیسی 25 ساله در 7 ماه نخست فصل پیش هر موقع یونایتد به مشکل برخورد کرده، با گل‌هایش گره از کار این تیم گشوده است.

با این حال خود برباتوف آینده را متعلق به هرناندز می‌داند و می‌گوید: «هر موقع خاویر به زمین می‌رود در انتظار یک رویداد خاص در اطراف دروازه حریف باشید. او می‌تواند با سرعت و فن بالایش در کوتاه‌ترین زمان به گل برسد و فکر می‌کنم که در آینده نزدیک از این هم بهتر خواهد شد.

خبرگزاری آلمان 
مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها