آیین‌نامه‌ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با محورها و اولویت‌های مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، مطالعات زنان و خانواده، مطالعات دینی و اعتقادی و مطالعات جهان اسلام و بین‌الملل ابلاغ شد.
کد خبر: ۳۸۴۵۹۳

دکتر آدمی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به تدوین این آیین‌نامه در ماه گذشته، اعلام کرد: با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه‌ها و موسسات وابسته به وزارت علوم در روند رشد و توسعه علمی و پژوهشی، دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی این وزارتخانه به منظور هدایت و استفاده از توان و نیروی متخصص و با استناد به چشم‌انداز معاونت فرهنگی، راهبرد حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با اولویت‌های پژوهشی این دفتر را در قالب آیین‌نامه حمایتی تهیه و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.

وی با اشاره به اهداف این آیین‌نامه اظهارکرد: بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی دانشجویان، در حوزه فرهنگی و اجتماعی به منظور تحقق اهداف دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی ـ ایرانی، هدایت نظام‌مند پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در جهت اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور، ایجاد انگیزه در دانشجویان و حمایت از ایده‌های خلاقانه در زمینه فرهنگی اجتماعی، رصد تحولات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور و تامین بخشی از نیازهای پژوهشی معاونت فرهنگی وزارتخانه از جمله اهداف این آیین‌نامه به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی با بیان این ‌که تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند از تسهیلات این آیین‌نامه برخوردار شوند، تصریح کرد: موضوع پایان‌نامه باید منطبق با اولویت‌ها و نیازهای پژوهشی دفتر مطالعات فرهنگی و دارای ماهیت کاربردی، راهبردی و برنامه‌ریزی باشد و قابلیت تبدیل به کتاب مورد حمایت ویژه دفتر را نیز داشته باشد.

وی با بیان این ‌که پایان‌نامه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد که هنوز وارد مرحله اجرایی نشده باشد و یا حداکثر 6 ماه از تاریخ تصویب یا دفاع از آن در مراجع ذی‌ربط در دانشگاه نگذشته باشد، ادامه داد: نقش حمایت مالی از پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، از سوی شورا تعیین و به عنوان پیوست به آیین‌نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

آدمی با اشاره به مراحل پذیرش پایان‌نامه دانشجویی گفت: دانشجویان باید پیشنهاد نامه پایان‌نامه را به همراه تاییدیه تصویب آن در دانشگاه مربوطه و تکمیل برگ درخواست حمایت از پایان‌نامه برای شورای پژوهش این دفتر ارسال کنند و پس از بررسی اولیه موضوع پایان‌نامه و در صورت انطباق با اولویت‌های اعلام شده، وصول آن به دانشجو اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت دفتر مطالعات فرهنگی برنامه‌ریزی اجتماعی به نشانی  www.farhangi.msrt.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها