در راهروهای دادگاه خانواده

کلاهی که شوهر سر همسرش گذاشت

یک قاضی دادگاه خانواده گفت: در صورتی که مرد به بیش از پنج سال زندان محکوم شود، همسرش می‌تواند حکم طلاق خود را بگیرد.
کد خبر: ۳۸۴۴۵۰

به گزارش ایسنا ، زنی 24 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده دادخواست طلاق داد. وی که به همراه پدرش در دادگاه حضور داشت، در خصوص علت طلاق خود به قاضی، گفت: سال گذشته یکی از آشنایان از من خواستگاری کرد، اما وقتی پدر و مادرم شرط ازدواج من را با او در حضور پدر و مادر همسرم اعلام کردند، وی مدعی شد اهل شهرستان است و از آنجا که پدر و مادرش قصد داشتند به زور دختر عمویش را به عقد او در بیاورند و مجبور شده برای مقابله با این تصمیم از خانه فرار کند. شوهرم ادعا کرد که هرگز حاضر نمی‌شد تن به ازدواج تحمیلی و سنتی بدهد، به همین دلیل خانه را ترک کرده و اطمینان دارد خانواده‌اش به خاطر تصمیمی که گرفته است، حاضر نیستند در جشن ازدواج او شرکت کنند.

زن شاکی افزود: شوهرم با بیان اینکه دوست دارد همسر آینده‌اش را خودش انتخاب کند به شدت نسبت به من اظهار علاقه کرد، من و خانواده‌ام نیز تحت تاثیر حرف‌های به ظاهر صادقانه او قرار گرفتیم. بنابراین مراسم عروسی به سرعت بر پا شد و ما به عقد همدیگر درآمدیم. اما هنوز دو ماه از ازدوجمان نگذشته بود که پلیس خانه ما را محاصره و شوهرم را به اتهام مالخری دستگیر کرد.

وی در حالی‌که به شدت عصبانی بود، افزود: پس از دستگیری او تازه متوجه شدم چه کلاه گشادی سر من و خانواده‌ام رفته است.

زن با اشاره به شوهرش که با لباس زندان در دادگاه حاضر بود، گفت: او یک کلاهبردار است و هرگز از حق و حقوق خود نخواهم گذشت.

بنا بر این گزارش ، قاضی پس از شنیدن اظهارات زن شاکی و مطالعه پرونده از آنجا که از سوی دادگاه به تحمل هفت سال زندان محکوم شده است، از همسر او خواست تا با معرفی شهود خود به دادگاه نسبت به صدور حکم طلاق اقدام کند.

گفتنی است ؛ بر اساس قانون در صورتی که مرد به تحمل بیش از پنج سال زندان محکوم شود، همسرش می‌تواند با مراحعه به دادگاه حکم طلاق خود را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها