فرمانده انتظامی استان تهران و البرز از کاهش 19 درصدی وقوع قتل در 10 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 2 کیلوگرم سکه تقلبی از باند توزیع‌کننده سکه‌های تقلبی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۸۴۲۹۱

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا اکبرشاهی درباره پرونده دیگر با عنوان کلاهبرداری و فروش سکه‌های تقلبی گفت: چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس آگاهی استان تهران گفت که فردی در تماسی با وی عنوان کرده است که از یکی از شهرستانهای دور تماس گرفته و نیت کرده به نیت 5 تن، 5 شماره تلفن را بگیرد و 5 سکه طلای عتیقه را به این افراد هدیه دهد.

اکبرشاهی گفت: مالباخته در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که این کلاهبردار با عنوان این که شماره تلفن مرا تصادفی به دست آورده و قرعه به نام من افتاده مرا مجاب کرد تا در دیداری سکه‌ها را از وی تحویل بگیرم. بنا بر اظهارات مالباخته وی پس از دیدار، کلاهبردار به وی گفته است که می‌تواند سکه‌های دیگری را با قیمت مناسب به وی بفروشد که مالباخته پس از خرید این سکه‌ها متوجه تقلبی بودن آنان شد.

وی افزود: با کسب این شکایت تحقیقات تکمیلی آغاز و شناسایی این فرد کلاهبردار که به گفته مالباخته دارای لباس خاص و لهجه خاص یکی از شهرستانهای دور افتاده بود در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز اضافه کرد: تلاش کارآگاهان برای روشن کردن زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا اینکه آنان پس از تحقیقات میدانی و تکمیلی چهار تن از اعضای این باند سکه‌های تقلبی را شناسایی و دستگیر کردند. با دستگیری این متهمان آنان اعتراف کردند که به شیوه فوق از مالباختگان کلاهبرداری کرده و در صورت مشخص شدن شیوه کلاهبرداری آنان افراد را مورد ضرب و شتم قرار داده و آنان را به سکوت وا می‌داشتند.

وی گفت: کارآگاهان از محل اختفای اعضای این باند با پوشیدن لباسهای محلی یکی از اقوام ایرانی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند یک هزار و 50 سکه تقلبی به وزن تقریبی 2 کیلوگرم کشف و ضبط کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان تهران و البرز متهمان با صدور قرار تحویل مراجع قضایی شدند.

اکبرشاهی همچنین از کشف 373 سکه تقلبی از یکی از محلات کرج خبر داد و گفت: چندی پیش کارآگاهان پلیس آگاهی از طریق اخبار مردمی در جریان اقدامات مشکوک و مجرمانه فردی با خبر شدند.

وی افزود: کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن محل مورد نظر قبل از هر گونه حرکت و عمل مجرمانه فردی را که قصد داشت سکه‌های تقلبی طلا را به یکی از فروشندگان سکه بفروشد دستگیر کردند و این فرد در اعترافات خود یکی دیگر از همدستان خود را که در یکی از شهرستان‌های دور افتاده زندگی می‌کرد را دستگیر و کارآگاهان هپیش از هرگونه عمل مجرمانه به کلاهبرداری این افراد را نافرجام گذاشتند.

اکبرشاهی با ارائه آمار عملکرد ده ماهه این فرماندهی از کشف بیش از 366 میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد و گفت: این میزان کشفیات افزایش 500 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه وقوع قتل در ده ماهه نخست امسال کاهش 19 درصدی داشته است گفت: 93 درصد از قتل‌های رخ داده کشف شده است.

به گفته اکبرشاهی ، در 10ماهه نخست امسال جرایم مسلحانه کاهش 20 درصدی داشته و 254 قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شد.

وی با اعلام متلاشی شدن 84 باند بزرگ توزیع‌کننده مواد مخدر از کشف 15 تن انواع موادمخدر خبر داد و گفت: از قاچاقچیان موادمخدر 22 قبضه سلاح و 104 دستگاه موتورسیکلت و خودرو کشف و ضبط شد.

اکبرشاهی افزود: در راستای طرح ارتقای امنیت محلات نیز 226 اراذل و اوباش شاخص و نامدار محلات دستگیر و شناسایی شد که تعداد زیادی از این افراد با حکم مراجع قضایی روانه زندان شدند و مابقی آنان نیز تحت کنترل پلیس قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها