توسط رئیس جمهور صورت گرفت

لایحه تشکیل سازمان پست در مجلس

لایحه تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و نظر به عدم امکان واگذاری وظایف و فعالیت های شبکه های اصلی تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پایه پستی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران که بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب دولت رسیده بود از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و احکام مندرج در برنامه چهارم توسعه و نظر به امکان واگذاری وظایف و فعالیت های شبکه های اصلی تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پایه پستی و ضرورت تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران برای انتقال وظایف حاکمیتی لایحه تشکیل سازمان پست تقدیم مجلس شده است.

همچنین در ماده واحده این لایحه آورده شده است: به منظور انتزاع و انتقال فعالیت‌های شبکه‌های اصلی تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پایه پستی از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ، سازمان پست جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود.

اساسنامه سازمان یاد شده ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها