معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم ، امید می‌رود که تا پایان سال 92 تمام مدارس خطر‌آفرین و غیر ایمن از صحنه آموزش و پرورش کشور حذف شوند.
کد خبر: ۳۸۲۱۳۵

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت فعلی تخریب و بازسازی مدارس خطر‌آفرین در سطح کشور اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ دولت نهم که در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی‌سابقه بوده، اختصاص اعتبارات خاص برای تخریب و بازسازی مدارس خطر‌آفرین در سطح کشور بوده است.

وی افزود: بر این اساس، طی 5 سال گذشته تاکنون بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات معمول برای تخریب و بازسازی مدارس خطر‌آفرین و نیز مقاوم‌ سازی مدارس فرسوده در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

رئیسی اضافه کرد: علاوه بر این، اخیراً در جریان تدوین برنامه پنجم توسعه با پیشنهاد دولت و دستور رئیس جمهور، ماده مستقلی جهت ادامه تخریب و بازسازی مدارس خطر‌آفرین در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: بر این اساس، در ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شد تا مابه‌التفاوت اعتبارات پرداخت شده و اعتبارات موردنیاز برای تخریب و بازسازی تمام مدارس خطر‌آفرین کشور طی 3 سال اول اجرای برنامه پنجم، به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود و دولت نیز نسبت به این موضوع مکلف شد.

رئیسی با بیان اینکه در رابطه با مبلغ موردنظر در این ماده، در حال رایزنی با معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم، خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم، امید می‌رود که جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 92 با افتخار اعلام کند که مدارس خطر‌آفرین و غیر ایمن از صحنه آموزش و پرورش کشور حذف شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها