ستاره سابق شیاطین سرخ مدیر فوتبال باشگاه کاسموس شد

بازگشت کانتونا به فوتبال پس از 14 سال

اریک کانتونا، اسطوره فوتبال فرانسه و باشگاه منچستریونایتد انگلیس که در 31 سالگی وداعی تلخ با دنیای قهرمانی داشت پس از 14 سال به صحنه فوتبال بازگشت؛ او مدیر فوتبال باشگاه نیویورک کاسموس آمریکا شد تا پا جای بزرگانی همچون پله و بکن‌باوئر بگذارد. کانتونا که فوتبالش را در سال 1983 با باشگاه اوسر فرانسه شروع کرد، حد فاصل سال‌های 92 تا 97 حرف اول و آخر منچستریونایتد را می‌زد و در حالی که آلکس فرگوسن لقب کلید شیاطین سرخ را به او داده بود در کمال تعجب همگان امه ژاکه، سرمربی وقت فرانسه هرگز از او در تیم ملی استفاده نکرد تا کانتونای افسانه‌ای که رویای بازی در جام‌جهانی 98 مقابل دیدگان هوطنانش را از دست داده بود، چنان آزرده خاطر شود که قید فوتبال را بزند.
کد خبر: ۳۸۱۳۳۹

کانتونا که بعد از آن تاریخ تنها فعالیت فوتبالشی‌اش سرمربیگری کوتاه مدت تیم فوتبال ساحلی فرانسه بود نیم نگاهی هم به دنیای هنر داشت و در فیلم پلیس به ایفای نقش پرداخت.باشگاه کاسموس در دهه 1970 با در اختیار داشتن بازیکنانی مانند پله( برزیل)، بکن باوئر(آلمان) و یوهان نیسکنس(هلند) قدرت اول فوتبال ایالات متحده بود.

کانتونا در گفتگو با سایت این باشگاه در این باره تصریح کرد:از این‌که به باشگاه اسطوره‌ای نیویورک کاسموس پیوستم، خیلی خوشحالم. این یک پروژه بزرگ و فوق‌العاده است. کاسموس، باشگاهی قدرتمند با گذشته‌ای درخشان است. این باشگاه ترکیبی از فوتبال و هنر است. من هرکاری بتوانم انجام خواهم داد تابار دیگر به تیم اول آمریکا تبدیل شود، چرا که هدف ما تبدیل شدن به یکی از بهترین باشگاه‌های جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها