رییس جمهور در اجتماع پرشکوه مردم یزد، عدالت گستری، ولایتمداری، حفظ عزت انسانی و ملی، ترویج عشق، محبت و ارزش های الهی، مقابله با زشتی ها و ایستادگی در مقابل ستمگران و زورگویان و دفاع از مظلومان را از ویژگی های دولت اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۳۸۰۶۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد گفت: دولت اسلامی، دولت موحدان است و تلاش برای برپایی نماز و گسترش اخلاص از خصوصیات دیگر آن به شمار می رود.

رییس جمهور نماز را محور کمال، دینداری و حلقه اتصال به آسمان و تجلی همه خوبی ها و زیبایی ها خواند و گفت: نماز خالصانه موجب پاکی و خلوص جامعه، رفع مشکلات و موانع و حرکت رو به جلو و پیشرفت است.

دکتر احمدی نژاد نماز خالصانه را نماز تعالی آخرین و نجات بخش توصیف کرد و افزود: صدمات شعارهای به ظاهر زیبا اما با نیات ناخالص و منافقانه هزاران بار بیشتر از خساراتی است که کفار و منکران خدا و حقیقت بر بشریت وارد کرده اند.

رییس جمهور رمز پیروزی و ماندگاری ملت ایران را در عبادت خالصانه و یگانه پرستی مخلصانه دانست و اظهار داشت: با گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برغم صف آرایی همه قدرتهای جهنمی و اهریمنی عالم، ملت ایران همچنان می درخشد، پیش می رود و دشمنان خود را شرمنده و ذلیل می کند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی لبنان و تونس دخالت نکنند

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر لبنان اظهار داشت : رژیم صهیونیستی به دنبال آسیب زدن به لبنان است چرا که ایستادگی ملت لبنان هیبت صهیونیست های جنایتکار را در هم شکسته است .

وی خاطر نشان کرد : صهیونیست ها از وحدت ، عزت، سربلندی و مقاومت ملت لبنان ناراحت بوده و با توطئه و فتنه گری به دنبال ضربه زدن به این کشور هستند.

دکتر احمدی نژاد گفت : از جمله شیوه های صهیونیست ها و مستکبران برای ایجاد اختلاف و فتنه گری این است که شخصیت وطن دوستی را ترور می کنند سپس با فریبکاری انگشت اتهام را به منظور ایجاد اختلاف و درگیری به سمت نیروهای پاک ، وفادار و ملت های دوست جهت گیری می کنند.

رییس جمهور با توصیه به ملت لبنان اظهار داشت : مردم عزیز لبنان بدانند که مقطع مهمی را پشت سر می گذارند؛ دستهای فتنه برای برهم زدن امنیت ، وحدت و عزت ملت لبنان از آستین بیرون آمده است و مستکبران و استعمارگران برای این منظور با یکدیگر هماهنگ شده اند .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت لبنان و گروه های لبنانی قادرند مسائل خود را با تفاهم ، همدلی ، دوستی و عدالت برطرف کنند، خاطر نشان کرد: ملت لبنان باید مراقب باشد که دست های پلید شیطانی مشکلی ایجاد نکنند البته اطمینان داریم که با هوشمندی ، ایمان و همدلی ملت لبنان به فضل الهی این گردنه را با عزت پشت سر خواهند گذاشت و دشمنان خود را شرمنده و مایوس خواهند کرد.

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دخالت های دیگران در امور داخلی لبنان مشکلات این کشور را پیچیده تر خواهد کرد ، اظهار داشت : همه باید اجازه بدهند که ملت لبنان و رهبران لبنانی کار خودشان را انجام دهند چرا که دخالت های بیجا و مداخلات دیگران مسائل را پیچیده می کند؛مردم لبنان به آن درجه از رشد رسیده اند که بدون نیاز به دیگران و دخالت آنان امور خود را اداره کنند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد : ملت ها و دولت های دوست لبنان باید برای تقویت فضای همدلی و وحدت در لبنان کمک کنند تا مردم و گروه های لبنانی مسایل خود را با فرهنگ و ساز و کارها و قوانین لبنان حل کنند .

وی در ادامه خطاب به صهیونیستها، دولت آمریکا و بعضی از دولتهای اروپایی که در امور لبنان دخالت می کنند ، اظهار داشت : صهیونیست ها و اربابان صهیونیست ها باید بدانند که مسیر حرکت آنها رو به سقوط است و در سراشیبی تند منتهی به یک دره عمیق قرار دارند و اقداماتی که برای فتنه گری انجام می دهند به منزله این است که سرعت سقوط خود را به دره بیشتر می کنند.

رییس جمهور تصریح کرد : صهیونیست ها و اربابان آنها بدانند که اگر دست از شرارت و دخالت در امور لبنان برندارند ملت لبنان و ملت های منطقه دست پلید فتنه گر آنان را قطع و مهر ذلت را بر پیشانی آنان حک خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع تونس اظهار داشت : ملت تونس با شعارهای اسلامی ،نگاه یگانه پرستی ، عدالت خواهی و انسانی دربرابر یک دیکتاتوری وابسته قیام کرده و به دنبال عزت ، سرفرازی ، کرامت و انسانیت و در یک کلام بدنبال برقراری مناسبات و احکام اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

رییس جمهور تصریح کرد : غربی ها و بیگانگان حق دخالت در تونس را ندارند و با فریبکاری و جنگ روانی بدنبال برقراری مجدد شرایط قبلی نباشند تا ملت تونس را از حقوق مسلم خود محروم کنند .
دکتر احمدی نژاد خطاب به رهبران نهضت ، بزرگان، سیاستمداران ملی این کشور گفت : از شما درخواست می کنم هوشمندی خود را در شرایط کنونی حفظ و آرمان های متعالی ملت تونس را مد نظر قرار دهید و به اهداف و منافع کوچک تن ندهید.

رییس جمهور اضافه کرد : به مردم تونس توصیه می کنم توکل و کار برای خدا را فراموش نکنند و ذره ای از قله احکام الهی اسلام ناب ارزش ها و آرمان های متعالی اسلامی کوتاه نیایند بدانند که پیروزی از آن آنهاست .

دکتر احمدی نژاد موجی که در تونس ایجاد شده را نشانه هایی از انقلاب ملت بزرگ ایران دانست و گفت : دشمنان مصمم بودند ملت ایران را در مرز های جغرافی ایران محصور و منکوب کنند اما به لطف خدا و هدایت های امام عصر (عج) امروز فرهنگ ، آرمان ، روش زندگی و ایستادگی ملت ایران در برابر ظالمان به عنوان یک نسخه نجات بخش در همه جهان در اختیار آزادگان ، عدالت طلبان و موحدان قرار گرفته و در قلب ها و اندیشه ها، حرکت توفنده و انقلابی برپا می کند .

رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود ضرورت ساختن و آبادانی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت : ملت ایران ماموریت تاریخی و الهی بر عهده دارد و در طول تاریخ از پیچ و خم های حوادث و سختی ها عبور کرده و امروز پرچمدار یگانه پرستی و عدالت و فراهم کننده مقدمات حکومت جهانی سرشار از عدالت و توحید است.

وی خاطر نشان کرد : امروز چشم بشریت به ایران است و ساختن ایران به معنای برافراشتن پرچم توحید و عدالت، سرکوب کردن ظالمان و فرعونیان و دمیدن روح امید در ملت های مظلوم و محروم است .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه ساختن ایران نیازمند لوازم گوناگون است ، گفت: زمانی یک ملت پیشرفت می کند که اهداف ، آرزوها و آرمانهای تک تک انسان ها و آحاد مردم با اهداف و آرزوها و آرمانهای ملی و عمومی یک ملت هم راستا باشد یعنی هر کس هر جایی مشغول کار است اگر چه در ظاهر برای خودش کار می کند اما باید تلاش کند آن کار در مسیر پیشرفت و آرمان های ملت ایران قرار گیرد در چنین صورتی است که حرکت ملت با جهش و سرعت بالا انجام خواهد شد .

رییس جمهور در ادامه به موضوع هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و آن را نمایشی از همدلی ، هوشمندی و اراده یک ملت در دنیا دانست و گفت : هوشمندی ملت ایران در همراهی با هدفمند کردن یارانه ها چشم همه دنیا را خیره کرد تا جایی که دشمنان خونین و قسم خورده ملت ایران مجبور شدند عظمت ملت ایران را تحسین کنند.

وی افزود: دشمنان بیش از یک سال و نیم تبلیغ می کردند ملت ایران قادر نیست از گردنه هدفمند کردن یارانه ها با عزت و سربلندی عبور کند اما وقتی ملت ایران دست به دست هم و در راه خدا در این مسیر حرکت کرد کاری که دشمنان تصور می کردند موجب سقوط ملت ایران خواهد شد، زمینه ارتقاء سطح کشورمان را در جهان فراهم کرد .

وی تصریح کرد : امروز اقتدار ایران در عرصه منطقه ای و جهانی به خاطر همبستگی و هوشمندی ملت ایران در زمینه هدفمند کردن یارانه ها نسبت به 4 و 5 ماه گذشته افزایش یافته است .

دکتر احمدی نژاد افزود: ملت ایران مهمترین تحول اقتصادی تاریخی خود را با درایت ، همبستگی و هوشمندی به سرانجام رساند و این رمز پیروزی ملت ایران است .

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : باید همه برنامه های کشور با همدلی، همراهی و احساس مسئولیت تک تک مردم جلو برود اگر همه دست به دست بدهند و همدیگر را دوست داشته باشند و همه برای ایران و برای آرمانهای الهی ملت ایران کار کنند سختی ها آسان شده و قله های بلند زیر پای ملت ایران قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای پیشرفت و ارتقاء سطح استان یزد گفت: طی 5 سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت این استان انجام شده است که این میزان بیش از 3 برابر مدت زمان مشابه قبل است وامروز 43 طرح بزرگ آماده بهره برداری است .

دکتر احمدی نژاد افزود: بزرگترین مجموعه فولاد اسفنجی با 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آینده نزدیک در استان یزد به بهره برداری خواهد رسید .

وی خاطر نشان کرد : دولت در بخش مسکن ، عمران و آبادانی و صنعت استان یزد تصمیمات بزرگ تر ، مهمتر و کلیدی تری در دستور کار دارد و مصمم است آب این استان را به طور کامل تامین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها