کادیلاک در سال 1899 با نام دیترویت آغاز به کار کرد. موسس کارخانه دیترویت نام شرکت را در سال‌های بعد به کادیلاک تغییر داد. اولین خودروی کادیلاک خودرویی تک سیلندر بود که سال 1905 تولید شد.
کد خبر: ۳۸۰۲۵۴

در سال 1907 کمپانی کادیلاک با خودرو‌های 4 سیلندر خود به موفقیت بزرگی دست یافت. لی لند موسس کارخانه کادیلاک پروژه جدیدی را پیاده کرد که طبق آن قطعات یک خودرو در خودرو‌های دیگر استفاده شود. این طرح در سال 1908 برنده جایزه R.A.C شد. همچنین بار دیگر در سال 1913 با طرح چراغ‌های الکترونیکی برنده جایزه شد.

این پیشرفت در فناوری باعث شد که ویلیام‌ سی دورانت که یکی از بزرگان کمپانی جنرال موتورز بود توجه خاصی به کادیلاک کند. در سال 1915 اولین خودروی تجاری خود را با نام کادیلاک 51 وارد بازار نمود این مدل سوپاپ‌های بسیار نرمی داشت و بسیار قدرتمند بود. پس از آن در سال 1923 این کمپانی خودروی 8 سوپاپی تولید کرد که توانایی ترمز در چهار چرخ را داشت.

در سال 1941 کم کم شروع به ساخت خودرو‌های دیفرانسیل عقب کرد، سپس ساخت مدل‌هایی به شکل بال ماهی در قسمت عقب را آغاز کرد. در سال 1949 کادیلاک با تغییر موتور‌های خود توانست موتوری را تولید کند که می‌توانست به سرعت 160 کیلومتر برسد که در سال 1949 تا سال 1961 به عنوان بهترین خودرو در آمریکا شناخته شده بود. در سال 1951 ارزان‌ترین مدل خود را روانه بازار کرد.

در سال 1958 کادیلاک برای اولین بار مدل‌هایی با دو چراغ گرد بزرگ را روانه بازار کرد در سال 1963 کادیلاک مدلی را با موتور V8 به بازار عرضه کرد که نسبت به تمامی مدل‌های کادیلاک برتری خاصی داشت و فضای داخلی بزرگ به علاوه موتوری قدرتمند داشت. مدل‌های 1964 را می‌توان با سقف تاشو و تهویه اتوماتیک مشاهده کرد.

در سال 1965 کادیلاک به خودروی تجملی تبدیل شد که لوازم آن بیشتر جنبه تجمل را داشتند. در دهه 70 به دلیل گران شدن قیمت بنزین در آمریکا و مصرف بالای خودرو‌های بزرگ کادیلاک ، کاهش حجم و در نتیجه کاهش لوازم لوکس و پایین آوردن مصرف سوخت بهینه شد.

در سال 1975 کادیلاک ایران Seville از روی مدل قدیمی Deville ساخته شد. پس از آن موتور‌های 4، 6 و 8 سیلندر تولید می‌شد. پس از آن کادیلاک تصمیم گرفت بیشتر از خودرو‌های اروپایی الهام بگیرد. با خواندن تاریخچه کادیلاک مشخص می‌شود که تکنولوژی در کادیلاک حرف اول را می‌زند و هر روز باید منتظر پدیده جدیدی از این شرکت بود.

History of Cadillac
مترجم: آزاده سید میرزایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها