چند روز پس از برگزاری اولین سالگرد شهادت استاد علیمحمدی، وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد عوامل اصلی ترور این شهید دستگیر شده‌اند. به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت اطلاعات در این اطلاعیه‌، از نقش موساد در ترور شهید مسعود علیمحمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران پرده برداشت. پیش از این هم برخی مسوولان از نقش داشتن عوامل رژیم صهیونیستی در این جنایت خبر داده بودند.
کد خبر: ۳۷۹۲۹۴

وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در پی اقدامات گسترده امنیتی و رصد دقیق اطلاعاتی و با عنایات خاص الهی موفق شدند عوامل اصلی این جنایت تروریستی را شناسایی و دستگیر و یک شبکه متشکل از جاسوسان‌ و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس را منهدم کنند.

وزارت اطلاعات با بیان این‌که «عملیات همه‌جانبه شناسایی و دستگیری این جاسوسان و تروریست‌ها با تمرکز اطلاعاتی و امنیتی روی سرنخ عوامل و شبکه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی آغاز شد»، افزود:‌ پس از ماه‌ها مجاهدت‌های خاموش و اقدامات پیچیده و چند‌لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منجر به کشف اطلاعات بسیار مهم و حساس از تیم‌های جاسوسی و عملیاتی موساد شد که در پی آن ضربات سهمگینی به ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد شد.

در بخشی دیگر از این بیانیه تصریح شد:‌ اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است که موساد برای تحقق اهداف ضدانسانی، اسلامی و ضدایرانی خود از پایگاه‌هایی در برخی از کشورهای اروپایی و غیراروپایی و همچنین برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده است که در هدایت عملیات ترور ناجوانمردانه شهید دکتر مسعود علیمحمدی از آن پایگاه‌ها استفاده کرده است.

وزارت اطلاعات خطاب به مردم خاطرنشان کرد: اطلاعات بسیار مهمی از عملیات نفوذ سرویس جاسوسی موساد و انهدام شبکه‌های جاسوسی آن‌ و طراحی ترور دانشمند برجسته کشورمان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) رسیده است که در شرایط مقتضی و بتدریج اعلام خواهد شد.

مسعود علیمحمدی، استاد در زمینه انرژی هسته‌ای بود که دی ماه سال قبل، وقتی که قصد سوار شدن به خودرویش را داشت، با انفجار موتور مجاور خودرواش به شهادت رسید.

به گفته سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، به احتمال زیاد بمبی که به این موتورسیکلت در مقابل خانه علیمحمدی بسته شده بوده به وسیله ریموت از راه دور کنترل و منفجر می‌شود.همزمان معاون دادستان تهران و سایر مقامات مسوول، از پیگیری‌های قضایی و امنیتی برای شناسایی و بازداشت عامل یا عاملان این بمبگذاری خبر دادند.2 روز پس از ترور شهید دکتر علیمحمدی، سایت وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی به نقل از برخی مطبوعات این رژیم اذعان کرد دکتر مسعود علیمحمدی، دانشمند هسته‌ای و استاد دانشگاه ایران برای محافل اسرائیلی، شناخته شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها