گزارش‌های رسمی‌جدید، چین را با داشتن 450 میلیون نفر کاربر اینترنتی رکورددار مالکیت بیشترین کاربر در سطح جهان اعلام می‌کند، در حالی که این کشور از نظر سرعت و نفوذ زبانی در جهان مجازی شرایط چندان مناسبی ندارد.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۵

به گزارش خبرگزاری مهر، تعداد کاربران اینترنت در کشور چین در سال 2010 به 450 میلیون نفر یعنی به بیش از یک‌سوم جمعیت کل کشور چین رسیده است.

بر اساس گزارش AP، آمارهای رسمی‌ در این کشور نشان می‌دهند تا پایان ماه نوامبر تعداد کاربران با افزایشی 3/20 درصدی نسبت به سال پیش مواجه شده است، لازم به ذکر است جمعیت چین در حال حاضر بالای 1.3 میلیارد نفر است.

با وجود این که چین از نظر تعداد کاربران اینترنتی رتبه اول جهان را به دست آورده است، از نظر زبان اینترنت و سرعت نتوانسته بر جهان مجازی غلبه پیدا کند، زیرا هم‌اکنون زبان غالب بر دنیای اینترنت زبان انگلیسی و پرسرعت‌ترین اینترنت جهان به کره جنوبی تعلق دارد.

بر اساس گزارشی که وب‌سایت IWS ارائه کرده است هم اکنون حدود 536 میلیون کاربر اینترنت در جهان از زبان انگلیسی، 444 میلیون کاربر از زبان چینی، 153 میلیون کاربر از زبان اسپانیایی، 99 میلیون کاربر از زبان ژاپنی،
82 میلیون کاربر از زبان پرتغالی، 75 میلیون کاربر از زبان آلمانی، 65 میلیون کاربر از زبان عربی، 59 میلیون کاربر از زبان فرانسوی و روسی و 39 میلیون کاربر از زبان کره‌ای استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش وب‌سایت Speedtest.net که آخرین گزارش سرعت اینترنت را در سرتاسر جهان روی وب‌سایت خود قرار می‌دهد، کره جنوبی همچنان از نظر سرعت اینترنت، دانلود و آپلود، بر کل جهان برتری دارد. سرعت دانلود در این کشور 36,97 مگابایت و سرعت آپلود 20,39 مگابیت بر ثانیه است.

پس از کره جنوبی کشورهای جزایر آلند، لاتویا، لیتوانی، رومانی، جمهوری مولداوی، سوئد، هلند، ژاپن و لوکزامبورگ 9 کشور دیگر جهان را تشکیل می‌دهند که پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان را به کاربران خود هدیه داده‌اند.

در این میان چین با این حجم از کاربران، از نظر سرعت اینترنت رتبه هشتاد و سوم جهان را به خود اختصاص داده و در عین حال بهتر است در بالای صفحه این گزارش به دنبال نام ایران نباشید، نام ایران در انتهای صفحه و در رتبه 176 جا خوش کرده است در حالی که سرعت دانلود در کشوری با 33 میلیون و 200 هزار نفر کاربر، 0.68 مگا بیت بر ثانیه اعلام شده است.

این در حالی است که در گزارشی که 7 ماه پیش از این وب‌سایت منتشر شد ایران با سرعت اینترنت 0.61 مگابیت بر ثانیه رتبه 144 را به دست آورده بود.

بر اساس گزارش این وب‌سایت، در آفریقا پر سرعت‌ترین اینترنت به کشور روآندا با 9,70 مگابیت برثانیه سرعت اختصاص دارد. پرسرعت‌ترین اینترنت در آسیا به کره‌جنوبی اختصاص داشته و در منطقه اقیانوسیه استرالیا با 8,21 مگابیت بر ثانیه، در اروپا جزایر آلند با 28.31 مگابیت بر ثانیه، در آمریکای شمالی، ایالات متحده با 9.83 مگابیت برثانیه و در آمریکای جنوبی کشور شیلی با 6,46 مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین کشورها در هر منطقه را تشکیل می‌دهند.

ثبت آمار تعداد کاربران جهان از دسامبر 1995 آغاز شده است، زمانی که تنها 0.4 درصد از جمعیت جهان کاربر اینترنت بوده‌اند. در این سال تعداد کاربران در جهان 16 میلیون نفر به ثبت رسیده است.

با گذشت یک سال تعداد کاربران در سال 1996 تقریبا دو برابر شده و به  36 میلیون نفر رسید و با گذشت 10 سال پس از اولین آمارگیری از تعداد کاربران جهان، این تعداد به یک میلیارد و 18 میلیون نفر رسیده بود. 5 سال پس از آن، در دوره‌ای که اینترنت بخش جدایی‌ناپذیر زندگی تمامی‌ انسان‌های جهان، چه ساکنان کشورهایی با سرعت بالای اینترنت و چه ساکنان کشورهایی با سرعت پایین اینترنت شده است، تعداد تقریبی کاربران اینترنت در کل جهان به یک میلیارد و 971 میلیون نفر رسیده است، به بیانی دیگر در آخرین روز از سال 2010 تعداد تقریبی کاربران اینترنت در جهان 28.8 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها