جدول پخش برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون از امروز تغییر می‌کند

تغییر جدول پخش برنامه‌های سیما با نگاه مخاطب محوری

علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما از بروز تغییرات جدی در برنامه پخش شبکه‌های مختلف تلویزیونی متناسب با نیازها و سلایق مخاطبان از امروز شنبه خبر داد. معاون سیمای رسانه ملی با تاکید بر تغییرات ویژه جدول پخش در برنامه‌های عصرگاهی و شبانگاهی شبکه‌ها در طول هفته اعلام کرد: مخاطبان سیما بین ساعات 18 تا 24 هر روز در کنار خانواده بیش از دیگر ساعات شبانه روز نیاز به تماشای برنامه‌های تلویزیونی جذاب و متنوع دارند که رسانه ملی در حوزه سیما تلاش کرده پاسخگوی نیاز و علاقه مخاطبان فهیم ایران اسلامی باشد.
کد خبر: ۳۷۸۵۸۲

به گزارش روابط عمومی سیما، دارابی در همین زمینه گفت: هر روز بین ساعت 45/ 19 تا 30/ 20 یک مجموعه نمایشی جذاب از شبکه یک پخش خواهد شد که از میان تولیدات فاخر داخلی و مورد توجه مخاطبان خواهد بود. وی افزود: از شبکه 2 سیما نیز هر روز بین ساعات 45/ 18 تا 30/ 20 یک فیلم سینمایی با محوریت و رویکرد کودک، نوجوان و خانواده روی آنتن خواهد رفت.

دارابی همچنین با اشاره به آغاز لیگ فوتبال اروپا و مشکلات برنامه ریزی جدول پخش در شبکه 3 سیما گفت: علاوه بر پخش فیلم سینمایی ساعت 30/ 23 پنجشنبه‌ شب‌ها، به جای برنامه گفت‌وگومحور فرصت که شنبه و سه‌شنبه شب‌ها بعد از خبر 22 پخش می‌شد، یک فیلم سینمایی پخش می‌شود و برنامه فرصت، در زمانی دیگر پخش خواهد شد.

شبکه4 سیما که مخاطبان آن عمدتا فرهیختگان هستند نیز برای استفاده بهتر از فضای رسانه در پخش برنامه‌های گفت‌وگومحور، برنامه‌های جذاب خود در این حوزه را بین ساعت 18 تا 20 پخش خواهد کرد و بهترین برنامه‌های مستند داخلی و خارجی خود را نیز از ساعت 45/ 20تا 30/ 21 روی آنتن خواهد برد. از ساعت 30/ 21 نیز برنامه گفت‌وگومحور «دور میز شب» از این شبکه پخش می‌شود.دارابی تصریح کرد: شبکه تهران نیز هرشب از ساعت 45/ 20 تا 15 /23 یک فیلم سینمایی جذاب و دیدنی را روی آنتن خواهد برد. وی افزود: افزودن این بخش‌های نمایشی برای تماشای بیشتر تلویزیون در طول ایام هفته است و ویژه برنامه‌های پنجشنبه و جمعه که تغییرات فراوانی یافته است، بزودی اعلام خواهد شد. تغییرات برنامه‌های شبکه‌ها در طول هفته از امروز شنبه 18 دی آغاز می‌شود.

شبکه 2 «شبکه کودک، نوجوان و خانواده» تعریف شد

همچنین اعضای شورای راهبردی شبکه 2سیما براهتمام شورای راهبردی برای ارتقای برنامه‌های کودک و نوجوان تاکید کردند.

در نخستین جلسه شورای راهبردی، علی دارابی، معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور سیما با بیان مطالبات و انتظارات از اعضا گفت: شبکه 2، شبکه کودک، نوجوان و خانواده است و همه برنامه‌ها باید براساس آن طراحی شود.

علی بخشی‌زاده، مدیرشبکه 2 سیما، نیز از آمادگی این شبکه برای استفاده بهینه از ظرفیت موجود در کشور در حوزه کودک، نوجوان و خانواده خبرداد و گزارشی از تمهیدات شبکه برای طراحی‌های آینده برمبنای ماموریت جدید ارائه کرد. محمود فرشیدی، وزیراسبق آموزش و پرورش نیز در این نشست پیوند هرچه بیشتر و بهتر «رسانه مدرسه» و «مدرسه صدا و سیما» را خواستار شد.

وی افزود: شورای راهبردی باید قبل از تولید برنامه‌ها دیدگاه کاربردی خود را ارائه و پس از پخش هر برنامه نیز آن را ارزیابی کند.

سوسن کشاورز، معاون وزیرآموزش و پرورش هم با تاکید بر ضرورت همراهی همه دست‌اندرکاران امور تربیتی با رسانه ملی برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر تربیت اسلامی گفت: حوزه کودک و نوجوان، بسیارحساس است و شورای راهبردی با نهادینه کردن ارزش‌های دینی، آسیب‌شناسی برنامه‌های موجود و راهبردی شبکه کودک و نوجوان برای نسل حاضر و آینده موثر باشد.

شکوه نوابی‌نژاد، چهره ماندگار و استاد دانشگاه، آسیب‌شناسی برنامه‌های موجود شبکه 2 سیما و نیازسنجی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری شورای راهبردی خواند و گفت: برگزاری میزگرد تلویزیونی پس از پخش هر سریال و فیلم در تبیین بهینه پیام آن موثرتر است. علی‌اصغر احمدی، استاد دانشگاه نیز تربیت و آموزشی اخلاقی به صورت مدون، منظم و سامان یافته برای کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: تربیت اخلاقی با زبان کودک و نوجوان برای حال و آینده این نسل مفید است. عضو شورای راهبردی شبکه 2 سیما تاکید کرد: برای داشتن تلویزیون متفاوت و متمایز باید به سمتی برویم که مخاطب را فعال و بیننده را از منفعل تماشا کردن به تماشاگر فعال تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر آینده‌نگری در تولید برنامه‌ها گفت: برنامه‌های تولیدی باید بیننده را به فکر وادارد.

رضا رهگذر، نویسنده و محقق نیز گفت: شناسایی خواست‌های واقعی مردم برای شورای راهبردی لازم و ضروری است و اعضای شورا باید با رصد کردن برنامه‌ها، ایده‌های جدید خود را ارائه کنند. محسن مومنی، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم با اشاره به تاثیرگذاری پایدار، فراگیر و سریع رسانه ملی تصریح کرد: شبکه 2، علاوه بر کودکان و نوجوانان، زنان و خانواده را نیز به عنوان مخاطب در اختیار دارد و باید برای آنها نیز برنامه داشته باشد.

مومنی تولید برنامه‌های شادی‌آفرین و امیدبخش را نیاز مخاطبان شبکه 2 سیما عنوان کرد و توجه به تولید انیمیشن و برنامه‌های نمایشی را با نگاه به آینده خواستار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها