تیم ملی فوتبال امارات معروف به اسب‌ سیاه یکی از حریفان تیم ملی فوتبال ایران در گروه چهارم است که تقابل با ستاره‌های جوان آن دیدنی خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۸۱۱۳

به گزارش فارس، پانزدهمین دوره جام ملت‌ های آسیا در شرایطی از 17 دی‌ ماه در قطر آغاز خواهد شد که ایران در گروه چهارم با عراق، کره‌شمالی و امارات همگروه است.

یکی از حریفان مرحله مقدماتی، امارات است ؛ تیمی که در سال‌های اخیر ایران بارها با آن بازی کرده است؛ حتی در زمین حریف هم به برتری رسیده و به نظر می‌رسد با سبک بازی این تیم آشنا است.

تیم‌های اردن، کویت و هند هم در کنار امارات، در سید چهارم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا حضور داشتند. شاید اگر خودمان هم می‌خواستیم تیمی را به عنوان همگروه انتخاب کنیم، امارات را انتخاب می‌کردیم چون به نظر می‌رسد شناخت کادر فنی از آن بیش از سایرین است.

حضور اماراتی‌ها از هفتمین دوره صورت پذیرفت؛ اما در سال 2000 بنا بر دلایل داخلی خود در مسابقات غیبت داشتند. باید به بهترین عنوان این تیم در سال 1996 اشاره کرد که در دیدار پایانی با قبول شکست برابر عربستان به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

اماراتی‌ها که تا مراحل پایانی مقدماتی جام‌جهانی هم پیش رفتند و سابقه 7 دوره حضور در جام ملت‌های آسیا را دارند، در سال 2011 پس از قطع همکاری با دومنیک پاتینی فرانسوی، سرچکو کاتانچ را جانشین وی کردند تا در رقابت‌های پیش‌رو انگیزه و روحیه تازه‌ای در تیم خود شاهد باشند.

فوتبال در تمام جهان یک رشته محبوب است. این در امارات هم وجود دارد؛ اما همیشه استقبال کم عرب‌ها از تماشای فوتبال باعث شده تا این کشورها نتوانند به خوبی و از یکی از مهم‌ترین رکن‌های این رشته محبوب استفاده کنند. آنها به گونه‌ای با فقر تماشاگر روبرو هستند؛ اما این کشور هم مانند سایر کشورهای عربی از امکانات خوبی برخوردار است که شاید بتواند جای خالی تماشاگران را پر کند.

پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا، امارات به عنوان یکی از تیم‌های عربی در جام خلیج فارس حاضر شد و هر چند با تمام بازیکنان اصلی خود حاضر نبود؛ اما توانست عنوان سومی را از آن خود کند.

جوانگرایی سرمربی امارات در شانزدهمین دوره

سرچکو کاتانچ برنامه‌های بلند مدتی را به فدراسیون امارات ارائه کرده و مدعی است که با جوانگرایی می‌خواهد درآینده ای نه چندان دور، مردان جوان امروز امارات بتوانند این کشور را در راه رسیدن به جام قهرمانی در قاره کهن کمک کنند. امارات برخلاف ادوار گذشته در دوحه به آینده فکر می کند و با چشم اندازی چند ساله، قصد دارد ستاره ها و پدیده‌ها را حرفه ای تر کرده تا در تورنمنت های بعدی امید بیشتری به قهرمانی داشته باشد.

مربی اسلونیایی برای حضوری پرقدرت و البته متفاوت با سایر ادور در رقابت‌های آسیایی اسامی 23 بازیکن را به این شرح اعلام کرد: ماجدناصر، عبید السویدی، حسین علی خسیف، خالد احمد، جمعه محمد قریب، فارس جمعه سعدی، حمدان اسماعیل، البلوشی، یوسف الحمدی، عبدالله موسی البلوشی، حسین مبارک البلوشی، محمود خمیس، سبیت خاطر، عامر عبدالرحمان، علی احمد الوهابی، طیب حسین الموسی، اسماعیل سالم الحمدی، مبارک غنیم، محمد الشیهی، اسماعیل مطر، احمد خلیل، سعد سالم الخطیری و جمعه انبر مبارک.

اسماعیل مطر و سبیت خاطر، چهره‌های نام آشنا

در بین نفرات دعوت شده به تیم امارات، بازیکنانی مانند اسماعیل مطر و سبیت خاطر بیشتر از سایرین آشنا هستند. باید اذعان داشت این بازیکنان از مهره‌های کلیدی کاتانچ محسوب می‌شوند.

اسماعیل مطر 27 ساله سرعتی و با تکنیک، بازیکن خطرناکی در خط حمله است که افشین قطبی و دستیارانش باید فکری برای مهارش بکنند. خاطر هم که با 30 سال در ترکیب امارات قرار دارد، تجربه بازی در تورنمنت‌های مختلف را داشته و قطعا با سبک بازیکنان و به‌خصوص مدافعان ایران آشنا است. شاگردان قطبی باید برای جلوگیری از موقعیت‌سازی این بازیکن هم با برنامه وارد میدان شوند.

افشین قطبی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در مورد شرایط امارات در جام ملت‌های 2011 آسیا می‌گوید: «امارات بازیکنان جوان و باکیفیتی دارد. همین باعث شده از نظر روحی و روانی فشار کمتری را متحمل شوند. آنها خود را برای جام جهانی 2014 آماده می‌کنند که باعث شده فشار کمتری روی کادر فنی و بازیکنان این تیم وجود داشته باشد. امارات اسب‌ سیاه گروه چهارم است که می‌تواند مسابقات گروه ما را جذاب کند».

جام ملت‌های آسیا با برگزاری دیدار افتتاحیه در 17 دی ماه بین تیم‌های قطر و ازبکستان آغاز خواهد شد. ایران در اولین بازی، 21 دی به مصاف عراق می‌رود. این تیم سپس در دیدار دوم 25 دی با کره شمالی بازی خواهد کرد و در مسابقه پایانی 29 دی به مصاف امارات می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها