پرسشگران سلامت روان به در خانه ها می آیند

رییس اداره سلامت روان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد با آغاز اجرای طرح ملی پیمایش سلامت روان در سراسر کشور، پرسشگران به در خانه ها مراجعه می کنند تا اطلاعات مربوط به سلامت روان خانواده ها را جمع آوری کنند.
کد خبر: ۳۷۵۹۹۱

احمد حاجبی در گفت و گو با ایرنا افزود: 300 پرسشگر از امروز (چهارشنبه) بطور همزمان در سراسر کشور، عملیات میدانی طرح ملی پیمایش سلامت روان و پرسشگری را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: جمع آوری اطلاعات با چهار هدف بررسی میزان شیوع اختلالات سلامت روان ، شدت آن، میزان استفاده افراد از سرویس های خدمات سلامت روان و میزان هزینه های پرداختی مردم برای خدمات سلامت روان، انجام می شود.این کار پژوهشی ، دست کم چهار تا پنج ماه طول می کشد تا دسترسی به اطلاعات سلامت روان کشور در سال های آتی امکان پذیر باشد.

رییس اداره سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: جمع آوری اطلاعات سلامت روان، پیش نیاز ضروری برای سیاستگذاری های بعدی نظام سلامت روان است.

وی از مردم خواست با پرسشگران طرح ملی پیمایش سلامت روان همکاری کنند.

حاجبی با بیان اینکه نتایج این طرح به نفع همه مردم جامعه است، گفت: هرچند پیش از این، طرح هایی برای جمع آوری اطلاعاتی در زمینه سلامت روان مردم در کشور انجام شده اما این نخستین بار است که چنین طرحی با این جامعیت و در سراسر کشور انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها