دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر این‌که اتحاد اصولگرایان، امری تضمین شده است گفت: این امکان وجود دارد که در این مسیر، فراز و فرودها و مشکلاتی باشد، اما مساله‌ای نیست که نتوان آن را حل کرد. حبیب‌الله عسکراولادی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر این‌که اصولگرایی یک جریان ماندگار در کشور است اظهار کرد: اصولگرایی با گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت در عرصه‌های سیاسی کشور حضور فعال و موثر دارد.
کد خبر: ۳۷۵۴۰۶

وی بر همین اساس شاخصه‌های مهم اصولگرایی را آنچنان که در رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب تبیین شده عدالتخواهی، فسادستیزی، ساده‌زیستی، مردم‌گرایی، اهتمام به علم و پیشرفت علمی کشور، مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی، خردگرایی و تدبیر در تصمیم و عمل، اجتناب از اسراف و ریخت و پاش، انس با خدا و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم دانست.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که این ارزش‌ها اکنون در جامعه ما نهادینه شده است، تصریح‌کرد: هر فردی که با رأی مردم سر کار آید باید متصف به این صفات باشد تا بتواند در مسیر گفتمان اصولگرایی حرکت قابل قبولی داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که اصولگرا به کسانی گفته می‌شود که اهتمام به تعالی نظام و انقلاب داشته باشند و در التزام عملی به ولایت فقیه از دیگران سبقت جویند، یادآورشد: فرد اصولگرا باید مطابق قانون اساسی نظام را در چارچوب چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه‌های پنج‌ساله یاری دهد و در کارآمدی نظام اقدام بهنگام داشته باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به نشست‌های نتیجه‌بخش و امیدوارکننده اصولگرایان اشاره کرد و افزود: ممکن است برخی اضلاع نسبت به عملکرد یکدیگر نقد داشته باشند؛ اما این نقدها به اصل اتحاد و همگرایی نتوانسته آسیب برساند. اصولگرایان مخالفان اصول را مقابل خود می‌دانند کسانی که گفتمان غرب در ایران را نمایندگی می‌کنند در برابر اصولگرایان قرار دارند و اصولگرایان هم در مرزبندی با آنان تردید ندارند.

پایه‌های وحدت اصولگرایان با تکیه بر روحانیت سامان داده می‌شود

وی با تأکید بر این‌که روحانیت در حدوث و بقای انقلاب یک ماموریت ویژه دارد، تصریح‌کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز به دلیل نقش مهمی که در انقلاب ایفا کرده‌اند همواره دغدغه حفظ نظام و حرکت انقلابیون در مسیر ولایت و رهبری را داشته‌اند و همین دغدغه باعث شده تحرکات سیاسی خود را مضاعف کنند.

عسکراولادی با بیان این‌که اصولگرایان برای روحانیت یک نقش کلیدی را قائل هستند، یادآورشد: اصولگرایان معتقدند پایه‌های وحدت و همگرایی را می‌توان با تکیه به روحانیت سامان داد؛ در بیانیه مشترک جامعتین روی حمایت روحانیت از همه طیف‌های اصولگرایی تاکید شده و از تلاش‌هایی که در اضلاع اصولگرایی برای همگرایی صورت گرفته حمایت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها