جام جم آنلاین : ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد روز شنبه 28 فوریه در جریان یک درگیری مسلحانه در نزدیکی شهر وانا واقع در منطقه وزیرستان جنوبی
کد خبر: ۳۷۳۶۰
11 نفر کشته شدند که تعدادی از آنها غیرنظامی بودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه ، ارتش پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد ، مهاجمان سوار بر 3 خودرو از جمله یک مینی بوس به یک پست ایست بازرسی نظامی در روستای زری نور در نزدیکی شهر وانا ، شهر اصلی منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی نزدیک شده و به سوی سربازان آتش گشودند.

 pakistan2

سربازان پاکستانی نیز در پاسخ این خودروها را به گلوله بستند که بر اثر تبادل آتش 11 نفر از جمله چند غیرنظامی کشته و 7 نفر مجروح شدند.
ارتش پاکستان افزود 16 نفر نیز در این حادثه دستگیر شده اند.
اما ، شاهدان عینی گفتند ، 3 خودرو که هر یک حامل 10 تا 20 سرنشین از جمله افغان ها بودند حوالی ساعت 8 بامداد به وقت محلی به این پست ایست بازرسی نزدیک شدند ، هنگامی که راننده خودرو اول که یک مینی بوس بود از توقف خودداری کرد ، سربازان پاکستانی به سوی آن آتش گشودند.
در پی حمله روز سه شنبه گذشته صدها سرباز پاکستانی به ناحیه وزیرستان جنوبی واقع در منطقه قبایلی که هم مرز با افغانستان است ، اوضاع در این منطقه بسیار متشنج شده است.
در عین حال جمعه شب 27 فوریه یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در این منطقه با راکت هدف حمله قرار گرفت که در مورد تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها