به گفته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، اعتباری بی‌سابقه در تاریخ آموزش و پرورش به مقاوم‌سازی مدارس و حذف مدارس غیراستاندارد با قدمت ساخت طولانی (خطرآفرین) در 3 سال اول برنامه پنجم توسعه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۷۲۱۸۲

مرتضی رئیسی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: با پیشنهاد دولت و تاکید رئیس‌جمهور در قالب برنامه پنجم توسعه مقرر شد، مدارس خطرآفرین و غیرمقاوم بویژه در برابر زلزله و همچنین مدارس با قدمت ساخت بالا، در 3 سال اول برنامه پنجم توسعه تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شوند.

وی گفت: با توجه به این‌که حضور دانش‌آموزان در این‌گونه مدارس خطرآفرین است، لذا مجلس شورای اسلامی مصوب کرد اعتباری بی‌سابقه در طول تاریخ آموزش و پرورش، به این بخش اختصاص یابد و بدین ترتیب تمام مدارس تخریبی آسیب‌پذیر در برابر زلزله نوسازی شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین تصریح کرد: براین اساس تا 3 سال آینده، تمام مدارس خطرآفرین تخریب و بازسازی شده و مدارس استاندارد و متناسب با نیاز امروز تعلیم و تربیت، جایگزین این مدارس تخریبی خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر از 50 میلیون مترمربع زیربنای آموزشی موجود در کشور 5/7 میلیون مترمربع (15 درصد) تخریبی است و 21 درصد نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

به گفته رئیسی، مطالعات تخریب و بازسازی 4 میلیون مترمربع از فضاهای آموزشی کشور نیز به پایان رسیده و آماده اجراست.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص تمامی اعتبارات تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی کشور تا 3 سال آینده، مدارس غیراستاندارد و خطرآفرین برای همیشه از کشور حذف شده و مدارس استاندارد و با کیفیت جایگزین مدارس فرسوده و تخریبی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها