پاییز، فصل جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری در کشور است اما «چهارمین جشنواره فیلم دانشجویی» که از ششم تا دهم آذرماه در تهران برگزار می‌شود، تفاوتی جدی با همه جشنواره‌ها دارد و آن، این است که این جشنواره قرار است استعدادهای هنری دانشجویانی را که می‌توانند در سال‌های آینده به سرمایه‌های سیما تبدیل شوند شناسایی کند. روز گذشته و در دومین روز برگزاری این رویداد، سیدمرتضی موسویان قائم‌مقام معاون آموزش و پژوهش صداوسیما و رئیس جشنواره ملی فیلم دانشجویی با حضور در جمع خبرنگاران جزئیاتی از برگزاری این جشنواره را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۰۲۰۱

وی از «شناسایی استعدادهای جوان و خلاق که بتوانند رسانه ملی را در تولیدات رسانه‌ای یاری بدهند» به عنوان یکی از اهداف برگزاری این جشنواره نام برد و گفت: جشنواره زمینه‌ای را فراهم کرده که این دوستان با همتی که به خرج می‌دهند راهی را آغاز کنند که پایان آن فعال شدن به صورت حرفه‌ای در زمینه تولیدات رسانه‌ای است. موسویان در جلسه دیروز تعداد آثار دریافتی در جشنواره را 1350 اثر دانست و گفت: دریافت این تعداد فیلم نشان‌دهنده بلوغ جشنواره فیلم دانشجویی است.

به گفته موسویان، برگزاری این جشنواره این حُسن را دارد که دانشکده صداوسیمای تهران و قم را به عنوان محلی برای تحصیل در رشته‌های تلویزیونی معرفی کند.

وی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت ایده و طرح دانشجویان در زمینه برنامه‌های نمایشی همزمان با جشنواره را از دیگر برنامه‌های این رویداد عنوان کرد و گفت: «دین، اخلاق، امید و آگاهی» محورهایی است که دانشجویان در زمینه آن فیلم تولید کرده‌اند. در دانشکده صداوسیمای قم نیز فیلم‌هایی با موضوع «همت مضاعف، کار مضاعف» تولید شده است.

موسویان با اشاره به حمایت معاونت سیما از فیلم‌های ارائه شده به جشنواره یادآور شد: شبکه 3 سیما 7 برنامه و شبکه‌های 4 و 5 هر کدام 5 برنامه درخصوص جشنواره تولید خواهند کرد. در طول جشنواره هم شبکه رادیویی جوان برنامه‌های شبکه را پوشش خواهد داد. وی با اشاره به برگزاری کارگاه تصویر برداری حرفه‌ای با حضور اساتید خارجی گفت: جوایز جشنواره علاوه بر لوح تقدیر شامل جوایز نقدی از دو و نیم میلیون تومان تا یک میلیون تومان است.

علیرضا رضاداد، محمدرضا جعفری‌جلوه، محمد آفریده، انسیه شاه حسینی، محمود اربابی، احمد رضا معتمدی، محمدعلی فارسی، قباد شیوا، علی نصیریان، جواد ظهیری و... افرادی هستند که جشنواره را در بخش‌های مختلف داوری خواهند کرد.

رضا استادی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها