لیلا آزادبخت روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: جذب کلسیم در بدن با افزایش سن به تدریج کاهش پیدا میکند.
این محقق با یادآوری اینکه با افزایش سن ،میزان ویتامین D در بدن سالمندان کاهش می یابد ، افزود: سالمندان باید از مواد غذایی گروه شیر و لبنیات مانند ماست، پنیر و کشک برای جبران کمبود کلسیم استفاده کنند.
آزادبخت تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین D بصورت مکمل های دارویی می تواند جهت پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد.
محقق مرکز تحقیقات غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این مساله بخصوص در مورد افرادی که فعالیت بدنی کمی دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند.
آزادبخت گفت: ویتامین D نقش مهمی در حفظ توده عضلانی دارد و نتایج برخی مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامین D در زمستان شایع تر بوده و سالمندان باید نسبت به تقویت استخوان های بدنشان به مواد غذایی و مکمل کلسیم اهمیت بیشتری دهند.
هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین عادتهای ما در اینترنت را تغییر داده است
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین عنوان شد
در گفتوگو با جامجم آنلاین تشریح شد
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین مطرح شد