چگونگی نفود رژیم صهیونیستی به شبکه مخابرات لبنان

مدیریت اطلاعات ارتش لبنان و بخش مخابرات و اطلاعات مقاومت با تشکیل کار گروهی به چگونگی نفوذ اسراییل به شبکه مخابراتی لبنان به ویژه خطوط تلفن همراه برخی از نیروهای مقاومت پی بردند.
کد خبر: ۳۶۹۲۷۴

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی 'السفیر' با اشاره به آزمایش های مختلف انجام شده از سوی این کارگروه بر شبکه پیشرفته مخابراتی اسرائیل افزود: اسراییل شماره های هم زمانی را در یک خط بدون اطلاع صاحب خط ایجاد کرده بود و با صدای صاحب خط تماس هایی برقرار می کرد.

به نوشته السفیر سرهنگ 'وسام الحسن' رییس اطلاعات پلیس لبنان در سال 2009 میلادی پرونده 'ادیب العلم' مزدور اسراییلی را به اطلاع حاج 'وفیق صفا' مسؤول کمیته ارتباط و هماهنگی حزب الله رساند و از ارتباط برخی از نیروهای حزب الله با رژیم صهیونیستی خبر داد.

اطلاعات مقاومت نیز با بررسی وضعیت این مسؤولان بلندپایه حزب الله و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده متوجه شد که هیچ شکی در وضعیت این افراد از نظر امنیتی وجود ندارد بلکه خط این افراد توسط اسراییل دست کاری شده بود.

مدیریت ارتش لبنان نیز با تلاش های خود متوجه شد اسراییل از طریق به کارگیری فناوری ایجاد خطوط غیر واقعی تلفن همراه در داخل خط مشترک تلفن و همچنین با استفاده از مزدوران خود توانسته بود به شبکه مخابرات لبنان نفوذ کند.

بر اساس تحقیقات حزب الله باهمکاری اطلاعات ارتش لبنان و وزارت مخابرات، تماس شماره هایی مشکوک در دوره های طولانی با کنترل دیگر شماره های لبنانی نشان می دهد، نفوذ در خطوط تلفن مشترک از طریق ارسال پیامک های کوتاه بسیار زیادی با به کارگیری فناوری پیشرفته با مهارت بسیار زیادی از داخل اراضی فلسطین اشغالی انجام شده است.

از طرف دیگر روزنامه لبنانی 'الاخبار' نوشت: آنچه که شبکه تلویزیونی CBC کانادا در خصوص تحقیقات کمیته تحقیق دادگاه 'رفیق حریری' منتشر کرده، دو بعد اصلی دارد که به رییس اطلاعات پلیس لبنان بر می گردد.

این روزنامه لبنانی نوشت: بعد اول آن اینکه احتمال دست داشتن سرهنگ وسام الحسن در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان وجود دارد چرا که اطلاعات مربوط به علت غیبت وی در کاروان حریری که ظهر 14 ماه فوریه سال 2005 میلادی مورد تعرض قرار گرفت متناقض است و بعد دوم اینکه با توجه به گزارش کمیته تحقیق بین المللی امکان اینکه وسام الحسن خود معرف شاهد دروغین باشد وجود دارد چرا که شاهدی که وی به دادگاه حریری معرفی کرده است، واقعیت ندارد.

شبکه سی‌بی‌سی کانادا مدعی شده فردی به نام 'وسام حسن' که در زمان ترور رفیق حریری رییس دستگاه امنیت داخلی لبنان بوده از عوامل این ترور است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها