صدها شرکت ایرانی طی 10 ماه در ترکیه تاسیس شد

همسو با توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، طی 10 ماه اول سالجاری میلادی 276 شرکت با مشارکت سرمایه ایرانی در این کشور تاسیس شد.
کد خبر: ۳۶۸۵۵۴

به گزارش ایرنا، تازه ترین آمار روزنامه 'شناسنامه تجاری' ترکیه که توسط اتحادیه اتاق ها و بورس های این کشور منتشر می شود، نشان می دهد در ماه اکتبر سال جاری میلادی تعداد تاسیس شرکت در ترکیه نسبت به ماه قبل از آن 16/11 درصد و در 10 ماه اول سال جاری میلادی 3/18 درصد افزایش نشان می دهد.

بررسی خبرنگار ایرنا از آمار این نشریه رسمی نشان می دهد در ماه اکتبر در 3678 شرکت و در 10 ماه اول سالجاری نیز 43 هزار و 633 شرکت تاسیس شد.

در ماه اکتبر 216 شرکت با سرمایه خارجی در ترکیه تاسیس شد که 46 شرکت دارای سرمایه ایرانی است. در همین ماه 26 شرکت آلمانی در ترکیه شروع به فعالیت کرده اند.

در 10 ماه اول سال جاری میلادی دو هزار و پنج شرکت با سرمایه خارجی در ترکیه تاسیس شد که 276 شرکت آن دارای سرمایه ایرانی است.

برپایه این گزارش، در 10 ماه گذشته سال جاری میلادی 239 شرکت آلمانی، 124 شرکت روسی و 107 شرکت آذربایجانی در ترکیه تاسیس شدند.

در راستای اصلاح قوانین جذب سرمایه خارجی در ترکیه و ساماندهی نظام اقتصاد آزاد در این کشور، تبعیضی بین اتباع داخلی و خارجی در تاسیس شرکت وجود ندارد و فقط از شرکت های با سرمایه خارجی خواسته می شود به مقررات سرمایه گذاری خارجی در این کشور که به کارگیری کارگر و کارمند از شهروندان ترکیه ای است، توجه کنند.

براساس قوانین و مقررات جاری در ترکیه سرمایه گذاران خارجی هم می توانند با 100 درصد سرمایه خارجی شرکت در این کشور تاسیس کنند و هم در تاسیس شرکت با شهروندان ترکیه ای مشارکت کنند.
افزایش علاقه سرمایه گذاران ایرانی به فعالیت تجاری و صنعتی در ترکیه در دوره جدید بازتاب هایی در رسانه های این کشور نیز داشته است.

برخی از رسانه های ترکیه مدعی هستند در پی تشدید تحریم های سازمان ملل علیه ایران، برخی از شرکت ها و سرمایه داران ایرانی با استفاده از بازار آزاد ترکیه، این کشور را به صورت سکویی برای ارتباط فعالیت های تجاری خود با دنیا استفاده می کنند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها