زوج انگلیسی که حدود یک سال پیش توسط دزدان دریایی سومالی در اقیانوس هند ربوده شده بودند، بدون پرداخت باج آزاد شدند. پال چندلر 61 ساله و همسرش ریچل 56 ساله در تاریخ 23 اکتبر 2009 هنگام سفر با قایق شخصی‌شان در اقیانوس هند، مورد حمله دزدان دریایی سومالی قرار گرفتند. به گزارش پرس‌تی‌وی، بشیر سلد، یکی از اعضای گروه شبه‌نظامی محلی منطقه آدادو روز یکشنبه گفت، پس از آن که دزدان دریایی خواستار پرداخت باج بیشتری شدند، نیروهای منطقه با عملیاتی این زوج انگلیسی را نجات دادند. این در حالی است که دزدان دریایی سومالی روز شنبه ادعا کرده بودند که یک میلیون دلار باج برای آزادی این زوج انگلیسی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۶۷۵۸۸

همچنین این زوج انگلیسی پس از آزادی از دست دزدان دریایی، در کاخ ریاست جمهوری در موگادیشو مورد استقبال محمد عبداللهی محمد، نخست‌وزیر و شریف حسن شیخ عدن، رئیس پارلمان سومالی قرار گرفتند. نخست‌وزیر سومالی تاکید کرد که دولت فدرال انتقالی این کشور، تلاش‌های زیادی برای آزادی این زوج انگلیسی انجام داده است. این در حالی است که دزدان دریایی سومالی اغلب کشتی‌های بزرگ و نفتکش‌ها را در خلیج عدن و اقیانوس هند هدف حمله قرار می‌دهند تا در قبال آزادی آنها باج دریافت کنند.

در خبر دیگری گفته می‌شود نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است سومالی در صدر کشورهای با خطرات تروریستی قرار دارد که این کشور پیشتر در رتبه چهارم قرار داشته است. از ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 در این کشور 556 عملیات تروریستی انجام شده است که در آنها حدود 1437 نفر کشته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها