آشنایی با انواع پخش‌کننده‌های MP3

آسان‌ترین راه برای گوش دادن به فایل‌های صوتی

امروزه بیشتر تلفن‌های همراه از توانایی پخش MP3 و ویدئو برخوردارند، اما هنوز دلایل زیادی وجود دارد که ما را قانع کند پول خود را صرف خرید دستگاه‌های مستقل و قابل‌حمل پخش موزیک و ویدئو کنیم. بی‌شک خیلی ناراحت‌ می‌شوید اگر درست زمانی که به انجام یک مکالمه تلفنی ضروری و فوری نیاز پیدا می‌کنید، بفهمید شارژ ندارید و تمام ذخیره باتری تلفن همراه شما صرف عملیاتی مانند پخش موسیقی شده است. مشکلات بسیاری نیز در استفاده از صفحه کلید و گوشی هدفون تلفن‌های همراه هنگام پخش موزیک، ویدئو یا مرور فایل‌های رسانه‌ای، شماره‌گیری و انجام مکالمات ممکن است رخ بدهد.
کد خبر: ۳۶۷۳۰۴

هم‌اکنون انواع بسیاری از دستگاه‌های پخش موزیک و ویدئو از تولیدکنندگان مختلف در بازار موجود است که ما اینجا 15 نمونه از جدیدترین آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار دادیم. بنابراین بدون توجه به کم‌ و کاست بودجه‌ای که در اختیار دارید، آزمایش‌های مقایسه‌ای ما به شما کمک خواهد کرد تا بهترین و کامل‌ترین دستگاه پخش‌کننده را انتخاب کنید.

ARCHOS 2

این دستگاه ارزان‌ترین پخش‌کننده قابل‌حمل 8 گیگابایتی است که تاکنون دیده‌ایم. بسیار ظریف و باریک است و با نمایشگری 8‌/‌1 اینچی، 54 گرم وزن دارد. نمایشگر آن با تفکیک‌پذیری 128 در 160 پیکسل توانایی نمایش فایل‌های ویدئویی DivX با 15 فریم تصویری در ثانیه را دارد که البته برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی مناسب نیست. با آن‌که خیلی ارزان است، اما نمایشگر ضعیف، دکمه‌های کنترل آزاردهنده و صدای بم آن مانع از آن می‌شود که آن را به شما توصیه کنیم.

APPLE iPod Shuffle

این آیپاد که از آخرین مدل‌ها محسوب می‌شود به‌ طرز جالبی ظریف و وزن آن به اندازه یک باتری نیم‌قلمی (AAA) است. نبود نمایشگر و مجزا کردن دکمه‌های کنترل از دکمه شافل و رندوم و تبدیل آنها به یک دکمه واحد همه‌کاره روی سیم هدفون کار با آن را سخت کرده است. در این دستگاه دکمه شافل برخلاف بقیه پخش‌کننده‌ها، فهرست آهنگ‌ها را پشتیبانی کرده، پیش از پخش نام آن را به شما گوشزد می‌کند. باتری آن هم 13 ساعت کار می‌کند که با وجود چنین هیکل نحیفی بد نیست.

SONY Walkman NWZ-E443

طراحی باریک واکمن 4 گیگابایتی سونی و بدنه قرمزرنگ فلزی ـ پلاستیکی سیاهش به آن ظاهری جذاب داده است.

از مزایای این پخش‌کننده می‌توان گفت: صدای آن با گوشی خودش قوی و صاف (اما کمی تیز) است. براحتی با اکولایزر تقویت می‌شود و می‌توان با آن 5‌/‌26‌‌‌ساعت موزیک پخش کرد. براوز بین فهرست‌های طولانی الفبایی موزیک آن توسط دکمه‌های چپ و راستی بسیار ساده است. فشردن دکمه option در حال پخش موزیک، دسترسی به تنظیمات پخش را به‌طور همزمان ممکن می‌سازد.

از معایب آن نیز می‌توان گفت: پخش ویدئوی H.264 با تفکیک‌پذیری 320 در 240، حتی با نرخ فریم تصویر fps 15 در آن زیاد تعریفی نداشت. نرم‌افزار مبدل همراه آن در برخی موارد از تبدیل برخی از فایل‌های ویدئویی عاجز بود. با آن‌که نمایشگری بسیار واضح و روشنی دارد، اما اندازه کوچک آن برای تماشای طولانی‌مدت فایل‌های ویدئویی ایده‌آل نیست. زمان پخش ویدئویی 4 ساعت و 39 دقیقه‌ای آن اصلا خوب نیست. به‌ دلیل نداشتن حسگر جهت‌یابی خودکار در آن، در صورت نیاز به چرخش تصویر و تماشای ویدئو به حالت افقی باید آن را به‌ صورت دستی تنظیم کرد.

IRIVER E200

با وجود سنگینی نسبی، بدنه محکم فلزی و مدرن و همچنین احساس خوبی که به‌ خاطر در دست گرفتن این دستگاه پیدا کردیم، بین تمام پخش‌کننده‌های MP3 که تقریبا مشخصات مشابهی دارند، نظر ما را حسابی به خود جلب کرد؛ هرچند از لمس دکمه‌های آن اگر روی حالت ویبره باشد، احساس غریبی به شما دست می‌دهد. صدای موزیک پخش‌ شده از این دستگاه رضایت‌بخش و جزئیات آن واضح است، اما بمی صدای آن با ضرباهنگ لازم نمی‌کوبد، بویژه وقتی با هدفون همراهش به آن گوش می‌دهید، صدایی یکنواخت و خفه با زمینه‌ای بسیار ضعیف ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از مزایای این پخش‌کننده می‌توان گفت: پخش صدا و ویدئوی آن حیرت‌انگیز است. نمایش تصاویر ویدئو و کنتراست نمایشگر 8‌/‌2 اینچی آن عالی است. زمان دوام باتری 5 ساعت و 20 دقیقه‌ای آن برای پخش ویدئویی، خیلی هم کم نیست. یک رادیوی FM هم درون آن تعبیه شده است. رابط کاربری آن حتی با وجود نور شدید هم واضح به ‌نظر می‌رسد.

از معایب این پخش‌کننده نیز می‌توان گفت: باتری آن برای پخش صدا 17 ساعت دوام می‌آورد که در مقایسه با پخش‌کننده‌هایی با قیمت مشابه ناامیدکننده است. فایل‌های ویدئوی H.264 را پشتیبانی نمی‌کند.

SAMSUNG YP-3

این پخش‌کننده نمایشگری لمسی دارد که گذشته از پیچیدگی آن در اسکرول کردن به فهرست‌های طولانی موزیک، بی‌شباهت به نمایشگر آیپادتاچ اپل نیست. حالت ویبره آن ضعف حساسیتش را جبران کرده اما رفتارهای اشاره‌ای چند لمسی برای آن قابل تشخیص نیست. با این حال یک ناحیه کوچک اشاره در بخش زیرین نمایشگر، دسترسی سریع به منوها و دکمه‌های پرکاربرد آن را میسر می‌سازد.

از مزایای این دستگاه می‌توان گفت: صدای هدفون همراه آن به ‌صورت رضایت‌بخشی صاف بوده و جزئیات صدای آن قابل شنیدن است. بلوتوث درون‌ساخت دارد، بنابراین استفاده از هدفون بی‌سیم با آن ممکن است.از معایب آن نیز می‌توان گفت: هنگام استفاده از دکمه‌های صدای آن، مجبور به باز کردن قفل صفحه نمایش آن هستید. استفاده از هدفون بی‌سیم، زمان دوام باتری را از 29 ساعت و 19 دقیقه برای پخش موزیک و 8 ساعت و 14 دقیقه برای نمایش ویدئو کوتاه‌تر کرده است. بی‌بهره‌بودن آن از شبکه بی‌سیم و برنامه‌های کاربردی مناسب و همچنین کیفیت پایین نمایشگر آن باعث می‌شود توان رقابت با آیپادتاچ اپل را نداشته باشد.

http://advancedmp3players.co.uk

جواد ودودزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها