رئیس قوه قضاییه در دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلا، نهادی قانونی است که باید تعامل منطقی و صحیح با قوه‌ قضاییه داشته باشد و دستگاه قضایی از اصلاح و تقویت سازوکارهای کانون وکلا حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۶۶۶۵۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله لاریجانی با اشاره به وجود برخی ذهنیت‌های منفی درباره وکلا در میان مردم و قضات افزود: متاسفانه اقدامات برخی افراد سودجو و تعدادی از واسطه‌گرها، چهره وکالت را مخدوش کرده است و کانون وکلا باید برای رفع این ذهنیت‌های منفی تلاش کند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه از برنامه‌های کانون وکلا در رفع ذهنیت‌های منفی حمایت می‌کند.

آیت‌الله لاریجانی گفت: دستگاه قضایی همچنین آماده بررسی آرای کارشناسی اعضای ‌کانون وکلا در جهت اصلاح فرایند وکالت و تدوین لایحه‌ای در این خصوص است.

رئیس قوه قضاییه برخی از اظهارنظرهای وکلا درخصوص اقدامات دستگاه قضایی و نیز مصاحبه‌ با رسانه‌های بیگانه را موجب وهن جامعه وکالت دانست و افزود: وکالت شغل شریفی است که امیدواریم شأن و منزلت آن از سوی وکلا بخوبی حفظ شود.

لاریجانی فراهم کردن سازوکارهای اجرای طرح وکیل خانواده را خواستار شد و گفت: اجرای این طرح با همکاری دولت و همت کانون‌های وکلا، گامی موثر در کاهش مشکلات مردم و نیز دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضاییه همچنین درخصوص مراجعه برخی قضات سلب صلاحیت شده به کانون‌های وکلا برای اخذ پروانه وکالت گفت: این قضات سلب صلاحیت شده حتی اگر مورد عفو نیز قرار گیرند، باز هم نمی‌توانند پروانه وکالت بگیرند و حق وکالت ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها