وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کنترل کرم جاسوسی رایانه‌ای که منشا آلودگی سیستم‌های صنعتی در چند ماه اخیر بوده خبر داد و گفت: شناسایی سیستم‌های آلوده به صورت کامل انجام شده و هم‌اکنون این سیستم‌ها در مرحله پاکسازی قرار دارند. رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با مهر در مورد آخرین وضعیت نفوذ کرم رایانه‌ای استاکس نت به سیستم‌های صنعتی و خانگی کشور گفت: خوشبختانه اکثر دستگاه‌های اجرایی برای تحت کنترل درآوردن این بدافزار آموزش دیده‌اند و با دستورالعمل‌هایی که به این دستگاه‌ها ارائه شده نفوذ این ویروس رایانه‌ای تحت کنترل درآمده است.
کد خبر: ۳۶۵۷۵۶

وی با بیان این‌که با همکاری مراکز مربوطه و تیم‌های عملیاتی شناسایی سیستم‌های آلوده به این ویروس به صورت کامل انجام شده است گفت: رایانه‌های آلوده به کرم جاسوسی در مرحله پاکسازی قرار دارند. تقی‌پور اضافه کرد: اکثر سازمان‌های اجرایی موفق شده اند با نرم‌افزارهایی که در اختیار دارند پاکسازی سیستم‌های آلوده را به طور کامل انجام دهند و هم اکنون خطری از این بابت رایانه‌های ایرانی را تهدید نمی‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره عامل و نحوه ورود این کرم جاسوسی به سیستم‌های صنعتی ایران گفت: این ویروس رایانه‌ای از طریق حافظه پرتابل و فلش مموری وارد سیستم‌های صنعتی شده و منشأ آن از طریق شبکه نبوده است.

وی با تاکید بر این‌که عاملان انتقال این ویروس تا حدود زیادی بررسی و شناسایی شده‌اند خاطرنشان کرد: این مشکل متاسفانه به ترددهایی که از خارج کشور به داخل انجام شده مربوط می‌شود به نحوی که بی‌احتیاطی و عدم اسکن قبل از استفاده از این حافظه‌های جانبی منجر به انتقال و اشاعه این ویروس در شبکه‌های رایانه‌ای شده است.

رایانه‌های ایران از اوایل مرداد ماه مورد هجوم کرم خطرناک رایانه‌ای به نام استاکس نت که اطلاعات سیستم‌های کنترل صنعتی را به سرقت می‌برد قرار گرفتند که گفته می‌شود تاخت و تاز این ویروس بیشتر به سمت سیستم‌های اطلاعاتی نیروگاه‌های اتمی کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها