باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، رهبران حزب جمهوریخواه در کنگره را به همراه قانونگذاران ارشد حزب دموکرات، به کاخ سفید دعوت کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۷۶۸

این دیدار دو هفته دیگر در روز 18 نوامبر در کاخ سفید در واشنگتن انجام خواهد شد.

حزب دموکرات باراک اوباما در پی انتخابات میان دوره ای سه شنبه (دوم نوامبر) اکثریتش در مجلس نمایندگان را از دست داد اما هنوز کنترل سنا را در دست دارد.

جان بینر، رئیس آینده مجلس نمایندگان، که به حزب جمهوریخواه وابسته است در کنار اریک کانتر، رهبر جناح جمهوریخواه و نیز میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه در سنا به کاخ سفید دعوت شده اند.

این مقام های جمهوریخواه طی دو سال گذشته به اغلب طرح های مورد حمایت دولت باراک اوباما رای منفی داده اند.

آنها قول داده اند که اصلاحات تصویب شده در خصوص مراقبت های بهداشتی توسط دموکرات ها را لغو کنند و از هزینه های عمومی بکاهند.

اوباما همچنین نانسی پلوسی، رئیس فعلی مجلس نمایندگان که به زودی کناره گیری خواهد کرد و سناتور هری رید، رهبر اکثریت دموکرات در سنا را برای دیدار با جمهوریخواهان به کاخ سفید دعوت کرده است.

کسری بودجه کلان آمریکا، نرخ مالیات طبقه مرفه و نیز پیمان هسته ای مهمی که دولت اوباما در ماه آوریل با روسیه امضا کرد، از موضوع هایی است که دموکرات ها و جمهوریخواهان درباره آن گفتگو خواهند کرد.

باراک اوباما پس از شکست حزبش در انتخابات میان دوره ای می گوید که معتقد است رای دهندگان از سرعت کم روند بهبود اقتصادی احساس سرخوردگی می کنند.

در این انتخابات جمهوریخواهان 60 کرسی بر تعداد کرسی های خود در مجلس نمایندگان افزودند اما دموکرات ها همچنان توانستند اکثریت خود را هرچند با کرسی های کمتر در مجلس سنا حفظ کنند.

باراک اوباما چهارشنبه قول داد که برای یافتن زمینه های مشترک همکاری با جمهوریخواهان در مورد مسائل حساس بکوشند.

او گفت که دیگر هیچ حزبی به تنهایی در قدرت نیست بنابراین برای جمهوریخواهان و دموکرات ها مهم است که با هم کار کنند و بر ایجاد اشتغال، امنیت و آینده ای بهتر تمرکز داشته باشند همانگونه که مردم با رای خود چنین خواسته اند.

در این انتخابات "مارک کرک" که جمهوریخواه است، کرسی سابق اوباما از ایالت ایلینوی را کسب کرد. این عضو کنگره، از طرفداران سرسخت افزایش تحریم ها علیه ایران است.

بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها