پایان حضور میوه‌های خارجی در بازار ایران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما برای تمامی اقلام کشاورزی شرایط و ضوابط ورود را اعلام کرده‌ایم که نزدیک 400 محصول را در برمی‌گیرد اما متاسفانه این اقدام به اشتباه «ممنوعیت» اعلام شده است. به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان افزود: در واقع جلوی چند قلم کالای کشاورزی همچون سیر چینی که ورود آنها ضرورتی نداشته است، گرفته شده و بقیه ضابطه‌مند شده‌اند، به‌طور مثال اگر کشور نیاز به واردات برنج دارد، باید این واردات به اندازه نیاز کشور انجام شود و به تولید لطمه‌ای وارد نکند.
کد خبر: ۳۶۴۳۱۴

وی درباره تبلیغ برنج‌های خارجی با برند ایرانی در کشور نیز اظهار کرد: طبیعتا نباید این کار انجام شود یعنی وقتی کشورمان خود بهترین برنج‌های دنیا را تولید می‌کند باید جلوی این‌گونه تبلیغات که ممکن است به مصرف‌کنندگان اطلاعات درستی ندهد، گرفته شود.

خلیلیان با اشاره به این‌که این وزارتخانه مسوول تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی و البته ضابطه‌مند کردن واردات این محصولات است، ادامه داد: در خصوص تبلیغات برنج‌هایی که از خارج وارد شده و به اسم برنج‌های ایرانی تبلیغ می‌شود نیز باید دستگاه‌هایی متولی این کار باشند.

وی تاکید کرد: پس از به پایان رسیدن تمام ثبت و سفارش‌هایی که قبلا انجام شده دیگر شاهد حضور محصولاتی همچون گلابی چینی، انگور شیلی و سیب فرانسوی نخواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها