مجلس سنای فرانسه دیروز پس از یک هفته بحث و رای‌گیری درزمینه حدود 1200 اصلاحیه، به لایحه بحث‌برانگیز نظام بازنشستگی رای مثبت داد. به گزارش ایرنا، همزمان با رای‌گیری در مجلس سنا شماری از دانشجویان معترض نیز در اطراف مجلس شعارهایی علیه لایحه سر دادند. به گزارش منابع دولتی این تصمیم قرار بود توسط مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود. مجلس سنا با 177 رای مثبت، 151 رای منفی و 2 رای ممتنع به این لایحه جنجالی رای داد. کارشناسان بر این عقیده هستند که دولت فرانسه و شخص نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور در صدد است تا دستور اجرای این قانون را قبل از 15 نوامبر سال‌جاری میلادی صادر کند.
کد خبر: ۳۶۳۳۶۶

درهمین حال در آغاز هفته سوم از اعتصابات نامحدود اتحادیه کارگری و کارمندی بخش‌هایی از فرانسه از جمله شماری از بنادر، پالایشگاه‌ها و خطوط ریلی بین‌شهری این کشور در اعتصاب به‌سر برد. این درحالی است که مشکل کمبود سوخت نیز همچنان درنقاط مختلفی از کشور به قوت خود باقی است.

در همین راستا بوریس اورتوفو، وزیر کشور فرانسه شمار دانش‌آموزان دستگیر شده در جریان تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های دولت را از 12 اکتبر (20 مهر) تاکنون 2254 نفر ذکر کرد. به گفته وزیر کشور فرانسه همچنین در جریان اعتراضات خیابانی 72 نفر از نیروهای پلیس زخمی شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد شدیدترین درگیری‌های نظامی و پلیسی در اعتراض‌های خشونت‌آمیز فرانسه با دانش‌آموزان صورت گرفته است. در همین حال دولت فرانسه اعلام کرده است شماری از خرابکاران که هیچ سنخیتی با دانش‌آموزان ندارند با جریان تظاهرات و اعتراضات دانش‌آموزی همراه شده‌اند. از سوی دیگر رئیس حزب چپ فرانسه معتقد است در میان خرابکاران شماری از نیروهای پلیس با لباس شخصی نیز مشاهده شده‌اند. بر اساس آمارهای منتشره از حرکت قطارها و پروازهای صورت گرفته، اختلال گسترده‌ای در این بخش به وجود آمده به نحوی که نزدیک به 50 درصد از پروازها لغو و تنها یک سوم از قطارها کار می‌کنند. این اعتصاب که به تعطیلی کار بخشی از پالایشگاه‌های مهم نفت منجر شده باعث بالا رفتن قیمت سوخت در اروپا نیز شده و از همین رو تاثیر منفی عمده‌ای را بر مسافرت زمینی شهروندان اروپایی وارد داشته است.کارشناسان معتقدند، روند کنونی اعتصاب‌ها و اعتراض‌های فرانسه اگر چه بر دیگر کشورهای اروپایی نیز تاثیر گذاشته است؛ اما در دراز‌مدت مشکلات عمده‌ای را برای صنعت گردشگری این کشور به‌وجود می آورد و جایگاه کنونی فرانسه در فهرست برترین‌های گردشگری جهان را متزلزل خواهد ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها